رئیس جدید دانشگاه ارومیه معارفه شد
کد خبر: 4021316
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

رئیس جدید دانشگاه ارومیه معارفه شد

طی مراسمی با اهدای لوحی از زحمات رحیم حب‌نقی در دوران تصدی ریاست دانشگاه تقدیر و احمد علی‌جانپور به عنوان رئیس جدید دانشگاه ارومیه معارفه شد.

علی مصطفوی معاون امنینی سیاسی و اجتماعی استاندار آذرباجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ارومیه، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار و در طی آن با اهدای لوحی از زحمات رحیم حب‌نقی در دوران تصدی ریاست دانشگاه تقدیر و احمد علی‌جانپور به عنوان رئیس جدید دانشگاه ارومیه معارفه شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در این مراسم با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید پیشرو در روشنگری باشد، اظهار کرد: جبهه حق و مطالبه‌گری باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود، مقام معظم رهبری مطالباتی از جامعه دانشگاهی دارند که امیدواریم در دوره جدید مورد توجه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با انتقاد از کم‌رنگ شدن فضای صمیمیت در دانشگاه‌ها افزود: در گذشته یک رابطه صمیمی حتی بین تفکرات مختلف در دانشگاه حاکم بود که این مورد کم‌رنگ شده است؛ باید محیط دانشگاه را به یک محیط شاد توأم با آرامش تبدیل کرد.

وی نقش‌آفرینی نکردن دانشگاه‌ها در فضای جامعه را آفت دانست و ادامه داد: معتقدم که در عرصه‌های مدیریتی نیز دانشگاه باید حضور فعالی داشته باشد و ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود.

وی عنوان کرد: اینکه یک مدیر ارشد استانی در چهار سال فقط یک یا ۲ بار در دانشگاه حضور یافته است، یک ایراد است که نباید در دوره جدید تکرار شود.

حجت‌الاسلام قریشی فعالیت صرف علم اندوزی دانشگاه‌ها را غیر قابل قبول دانست و گفت: اساتید باید در پرورش نیروهای جوان انقلابی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور به خود ما برمی‌گردد و فشار تحریم‌ها اثرچندانی ندارد؛ اگر رنگ و بوی خدا در محیط کاری مدیران باشد، خدا خودش مشکلات را مدیریت می‌کند.

وظیفه دانشگاه گسترش سرمایه اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه‌ها وظیفه سنگین گسترش سرمایه اجتماعی را برعهده دارند، گفت: باید در نظر گرفت که بدون پژوهش توسعه و پیشرفت کشور ممکن نیست، تولید علم و دانش یکی از وظایف اصلی دانشگاه است که می‌تواند کشور را مستقل کند.

علی مصطفوی همچنین قدمت دانشگاه ارومیه را بیشتر از دانشگاه تهران عنوان و تصریح کرد: ارومیه همواره مرکز علم و تمدن بوده است که باید به دانشگاه ارومیه به عنوان یک پتانسیل ویژه نگریست.

 

انتهای پیام
captcha