همبستگی کاربران لبنانی با مخالفان رژیم آل‌خلیفه
کد خبر: 4021376
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

همبستگی کاربران لبنانی با مخالفان رژیم آل‌خلیفه

کاربران شبکه‌های اجتماعی لبنان با انتشار هشتگ‌های «همه ما آزادگان بحرین» و «همبستگی با الوفاق»، حمایت خود را از جمعیت الوفاق بحرین در برابر تصمیم دولت لبنان برای اخراج معارضین بحرینی اعلام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، بسام المولوی، وزیر کشور لبنان، دیروز، 24 آذرماه، از سازمان امنیت این کشور خواست که اعضای غیرلبنانی جمعیت الوفاق بحرین را از لبنان اخراج کند.

«نهی رمضان»، از کاربران لبنانی خطاب به آزادگان شرافتمند جهان نوشت که ما با شما هستیم و مقاومت و سید آن با شما هستند.

محمد غروی نیز در این زمینه نوشت: به خاطر تصمیم وزیر کشور لبنان که برای رژیم بحرین چاپلوسی می کند، آزادی بیان در لبنان دچار احتضار شده است.

احمد الموسوی، از دیگر کاربران لبنانی نوشت: لبنان از کشور آزادی و حاکمیت به کشور بله قربان در برابر سعودی و بحرین تبدیل شده است، میقاتی و المولوی در برابر دمپایی کثیف وزیر کشور بحرین به خاک افتاده‌اند.

رنا حمود نوشت: ای آزادگان جهان خشم خود را ظلم علیه مردم مسلمان و ستمدیده بحرین ابراز کنید.
 
علی شعیب نوشت: آزادگان بحرین میهمان ما هستند و ما بهترین میزبان هستیم.

شریف نوشت: بهتر بود نمایندگان رژیم بحرین را اخراج می‌کردند به این دلیل که مزدورند نه اینکه شرافتمندان بحرین را اخراج کنند.

یحیی الحدید نوشت: مرکز خلیج (فارس) بخشی از ظلم رژیم بحرین علیه معارضین را مستند کرده است.

ناصر قندیل نوشت: معارضین محترم فقط مظلومیت مردم بحرین را بر اساس قوانین، واقعیت و معیارهای سازمان ملل متحد منتقل کردند.

در همین راستا، هیأت ملی حقوق بشر لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای به اقدام وزیر کشور در زمینه دستور اخراج اعضای حزب معارض بحرینی «الوفاق» از این کشور درپی فشارهای مقامات بحرینی واکنش نشان داد.

در این بیانیه از دولت لبنان خواسته شده که به اصل عدم بازگرداندن اجباری افراد مقیم احترا بگذارد و این تصمیم را نقض آشکار این اصل دانست.


هیأت ملی حقوق بشر لبنان تأکید کرد: کنوانسیون مخالف شکنجه که دولت لبنان آن را امضا کرده است، تحویل افراد مقیم به کشورهایشان که امکان شکنجه‌ شدنشان در آن وجود دارد، ممنوع اعلام کرده است.

جمعیت الوفاق بحرین اخیرا گزارشی از نقض حقوق بشر و شکنجه در این کشور در سال‌های 2019 تا اواسط 2021 منتشر و آن را در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha