هرمزگان؛ میزبان کاروان هنری «روایت حبیب»
کد خبر: 4022016
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

هرمزگان؛ میزبان کاروان هنری «روایت حبیب»

رئیس حوزه هنری هرمزگان گفت: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، مردم این استان از ۲۷ آذر تا یکم دی‌ماه میزبان کاروان هنری «روایت حبیب» خواهند بود.

سعید عبدلی زاده رئیس حوزه هنری هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، سعید عبدلی‌زاده، رئیس این نهاد، اظهار کرد: کاروان هنری «روایت حبیب» به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی فعالیت خود را از ۱۲ آذر از استان کرمان آغاز کرده است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی به خاطر رشادت‌ها، ایثار و پیروی از مکتب انقلاب اسلامی امروز به نماد مقاومت همه مظلومین و آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است. شهید سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) یک شخص نیست بلکه یک مکتب است. این مکتب مصداق عینی انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن است و بهترین الگو برای انقلابی بودن و تبیین فرهنگ پایداری و مقاومت به ویژه برای نسل‌های آینده از مسیر هنر امکان‌پذیر است.

رئیس حوزه هنری هرمزگان تصریح کرد روایتگری با راهبرد هنر، امری بسیار ضروری است. شهید سلیمانی نگاه ویژه‌ای به تبیین هنر و فرهنگ مقاومت داشت و این مهم از زمان راه‌اندازی واحد تبلیغات لشکر ۴۱ ثارالله و جمع‌آوری خاطرات جنگ بعد از دفاع مقدس و توجه ویژه وی به کنگره‌های شهدا کاملاً مشهود است.

عبدلی‌زاده عنوان کرد: در این رویداد فرهنگی، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی ازجمله شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس در برگزار خواهد شد. روز گذشته ۲۷ آذر هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آیین رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در یادمان شهدای گمنام در مسجد جامع بندرعباس نیز برگزار شد.

وی بیان کرد: از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۹ آذر نیز ویژه‌برنامه هنری «روایت حبیب» با اجرای پرده‌خوانی و نقالی مقاومت، حماسه‌خوانی، تئاتر، شعرخوانی و اجرای سرود در مسجد غدیر واقع در گلشهر جنوبی برگزار و هم‌زمان نیز نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس افتتاح می‌شود. ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری این کاروان در روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه در فرهنگسرای دوراهی ایسینی نیز با اجرای پرده‌خوانی و نقالی مقاومت، حماسه‌خوانی، تئاتر، شعرخوانی و سرود ادامه می‌یابد.

رئیس حوزه هنری هرمزگان خاطرنشان کرد: مراسم کاروان هنری روایت حبیب در بندرعباس، چهارشنبه شب یکم دی‌ماه از ساعت ۱۸ با اجرای شب خاطره روایت حبیب، رونمایی کتاب با موضوع شهید سلیمانی، خاطره‌گویی راویان ملی و استانی، اجرای تئاتر، سرود و نقالی خوانی حماسی با حضور شاعران و هنرمندان ملی و استانی در گلزار شهدای بندرعباس پایان می‌یابد.

یادآور می‌شود؛ کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» هستند و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha