حفظ عزت و کرامت انسانی جامعه اولویت کمیته امداد باشد
کد خبر: 4023056
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان شد:

حفظ عزت و کرامت انسانی جامعه اولویت کمیته امداد باشد

فرماندار سنندج گفت: در نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) از حقوق بیت‌المال و منابع مردمی به قشر ضعیف و نیازمند جامعه کمک خواهد شد و در کنار این امر بر حفظ عزت و کرامت انسانی جامعه هدف تأکید شده است.

تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، یحیی نظری، فرماندار شهرستان سنندج امروز، دوم دی‌ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اظهار کرد: ستاد کمیته امداد به عنوان نهاد برخواسته از دل جمهوری اسلامی به دستور بنیان‌گذار کبیر انقلاب پا به عرصه نهاد و در طول این سالیان خدمات ارزنده‌ای را به نیازمندان ارائه کرد.

وی افزود: تا قبل از انقلاب قشر نیازمند قشر سردرگم و بلاتکلیفی در جامعه بودند اما از آنجایی که عزت و کرامت انسان‌ها بسیار مهم است کمیته امداد این قشر را حمایت و جدا از حمایت مالی، حفظ عزت و کرامت این قشر را به نوعی هدف قرار داد که دست نیاز به سوی هرکسی دراز نکنند.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: در این نهاد مقدس از حقوق بیت‌المال و منابع مردمی در اختیار این قشر قرار داده شده و بر حفظ عزت و کرامت انسانی جامعه هدف تأکید شده است.

وی در ادامه بر شناسایی دقیق افراد نیازمند تأکید کرد و افزود: شناسایی افراد نیازمند بسیار مهم است و افرادی که از طریق صندوق صدقات به امداد کمک می‌کنند، نیتشان بر این است که این کمک‌ها به دست مستمندان برسد و کمیته امداد باید تمام تلاش خود را بر شناسایی دقیق این قشر بگذارند.

نظری به مبحث خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: بحث خودکفایی یکی از رویکردهای مهمی است که کمیته امداد طی چند سال اخیر اتخاذ کرده است.

وی در پایان در خصوص کاهش ورودی‌ها به کمیته امدا ابراز امیدواری کرد و گفت: هرچقدر که کشور به سمت توسعه حرکت کند، ورودی کمیته امداد نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

دین اسلام؛ دین توسعه، عمران و آبادانی

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه شهر سنندج در ادامه این نشست اظهار کرد: انبیای الهی با مأموریت هدایت انسان‌ها به راه راست، توسعه و آبادانی در زمین واسع الهی و خدمتگزاری به مردم مبعوث شده‌اند.

وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه که می‌فرماید: «لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَئوفٌ رَحیمٌ؛ به یقین، رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج‌های شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است» افزود: این آیه شرفه نسان دهنده این امر است که پیامبران تنها برای انجام فرایض دینی مبعوث نشده‌اند بلکه توسعه جهان و زمین در ادامه رسالت آن‌ها مد نظر بوده است.

امام جمعه شهر سنندج بیان کرد: خداوند متعال، رسولش را برای غمخواری، رئوفیت و رحمت فرستاد و این درسی است برای همه بشریت و این آیه قرآن شامل همه مسئولان می‌شود.

وی تأکید کرد: دین اسلام دین توسعه، عمران و آبادانی است و بر خدمت به بشریت و آسایش و راحتی انسان‌ها تأکید کرده است.

ماموستا رستمی بیان کرد: امروزه دیده می‌شود خیرین و افراد ثروتمند که ثروت خود را در راه کمک به نیازمندان به ویژه در نهاد کمیته امداد صرف می‌کنند، این‌ها افرادی سخاوتمند هستند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم حضور نیروی جوان و کاربلدی همچون جناب دکتر رضا طوسی در این نهاد مقدس برای مردم این خطه پرثمر و مایه توسعه و پیشرفت در استان باشد.

افزایش 40 درصدی کمک‌های مردمی

در ادامه این مراسم موسوی جم، مدیرکل سابق کمیته امداد استان کردستان گفت: در روز معارفه خود بر نیروی انسانی، خدمت بی‌منت و همراه کردن مردم با کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کردم و در بحث نیروی انسانی سعی شد بر شایستگی‌های افراد پرداخته شود و اگر ارتقایی صورت ‌می‌گیرد بر اساس شایستگی‌های فرد باشد.

مدیرکل سابق کمیته امداد استان کردستان افزود: در بحث مددجویان در همان روزهای اول سعی بر این شد مددجویان واقع در شهرستان‌ها برای دریافت خدمت به مرکز استان مراجعه نکنند و سعی ما بر این بود که خدمات در نظر گرفته شده رأس تاریخ مقرر انجام شود.

وی در خصوص همراه کردن مردم با کمیته امداد گفت: هرگاه مردم با کمیته همراه شدند پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است و برای اعتمادسازی مردم جلسات مختلفی را با متنفذین، مسئولان و خیرین داشتیم خوشبختانه در این خصوص بسیار موفق عمل کردیم.

موسوی جم یادآور شد: کمک‌هایی که مردم در سال جاری به مناسبت‌های مختلف به کمیته امداد ارائه کردند؛ 40 درصد و در رابطه با قربانی‌ها و نذورات بالای 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha