حرکت خودجوش مردم در ۹ دی ۸۸ یک رفراندوم ملی بود
کد خبر: 4023166
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

حرکت خودجوش مردم در ۹ دی ۸۸ یک رفراندوم ملی بود

امام‌جمعه خوی، گفت: ملت ما در روز ۹ دی ۸۸ به‌طور خودجوش با جمعیتی میلیونی به خیابان‌ها آمدند و به فتنه دشمنان پایان دادند، در حقیقت این حرکت ملت، خود یک رفراندوم ملی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، سوم دی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خدا در قرآن می‌فرماید:« همه انسان‌ها به پروردگار عرضه می‌شوند، در این هنگام خداوند متعال می‌فرماید:« همانا شما را در اینجا جمع نمودیم با همان وضعی که شما را در ابتدا خلق کرده بودیم، در حالی که تمام تشخص‌ها، ثروت‌ها ،موقعیت‌ها ،ریاست‌ها و منیت‌ها در دنیا جا مانده‌اند». 

وی افزود: ای افراد دنیاپرست، وقتی رشوه را گرفتی، وقتی به بیت‌المال خیانت کردی، وقتی ارباب رجوع را آنقدر اذیت کردی تا به مقاصد شوم خود برسی، وقتی در فروش اجناس، انصاف را رعایت نکردی، زمانی‌که که با عمل و یا سخن خود مردم را به ترس و اضطراب انداختی، فراموش کردی که چنین روزی را پیش رو داری و باید پاسخگو باشی زیرا خداوند متعال این‌ها را در روز قیامت از انسان‌ها سوال خواهد کرد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: در ایام فاطمیه قرار داریم و باید از سیره زهرای مرضیه برای اصلاح بینش‌مان کمک بگیریم، از شوهرداری، زندگی و پشتیبان ولایت بودن حضرت می‌توان الگو پذیرفت و اینکه وی چقدر تسلیم و عامل به وظیفه بود که حتی جانش را در این راه داد و تمام دغدغه آن بزرگوار رضایت خداوند و رسولش بود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین نشانه شکل‌گیری وضعیت نسبتا متعادل در دو طرف میز مذاکرات، توافق طرفین برای مذاکره بر روی پیش‌نویس جدیدی است که تلفیقی از پیش‌نویس دور ششم و اصلاحات و پیشنهادات جدید ایران به‌حساب می‌آید.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: اکنون با مبنا قرار گرفتن پیش‌نویس جدید که همه طرف‌های مذاکرات بر قطعیت آن اذعان کردند، دستور مذاکراتی مشخصی متولد شده که طرفین می‌توانند با استفاده از آن و با استناد به‌اصولی که در سال ۹۴ بر آن توافق کردند ادامه مذاکرات را پیش ببرند.

وی گفت: توجه به‌ این واقعیت که به‌ نتیجه نرسیدن مذاکرات در شش دوره قبلی ناشی از عدم پذیرش ملاحظات تکمیلی و اصلاحی مورد نظر ایران و باقی ماندن مطالبات ایران در پرانتز بوده، می‌تواند نشانه قابل اتکایی از مسیر درست مذاکرات جاری باشد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود: اگرچه هنوز زمان بازگشت مذاکره‌کنندگان به‌وین برای ادامه مذاکرات، اعلام نشده ولی با توجه به‌موارد مذکور، به‌نظر می‌رسد دور جدید گفت‌وگوها با جدیت و فشردگی بیشتری آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: به‌زودی و با آغاز دور جدید مذاکرات مشخص خواهد شد که آیا شرایط جدید تاثیری بر اراده طرف غربی برای فاصله گرفتن از مانورهای سیاسی و رسانه‌ای داشته و یا قرار است در همچنان بر پاشنه قبلی بچرخد.

امام‌جمعه خوی ادامه داد: استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی جنگ روانی خود را با به‌کار بردن تهدید و رفتارهای ناپسند ادامه می‌دهد زیرا با اوضاع سیاسی، اقتصادی و نظامی خود، امکان هیچ گونه حرکتی را ندارد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی گفت: نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است که در انتخابات ۸۸، بحرانی کشور را فرا گرفت، این بحران سه ضلع داشت که یک ضلع آن توهم، یک ضلع قانون‌گریزی و ضلع دیگر آن نیز امپراطوری رسانه‌ای غرب بود.

وی افزود: تاکتیک‌هایی که دشمن در جنگ نرم از آن‌ها استفاده می‌کند به اوج خود رسیده بنابراین ایستادگی در مقابل این ترفندها بسیار سخت است و دشمنان به خوبی می‌دانند که چه ترفندی را به کار ببندند تا مردم به اشتباه بیفتند.

امام‌جمعه خوی یادآور شد: ملت ما در روز ۹ دی ۸۸ به‌طور خودجوش با جمعیتی میلیونی به خیابان‌ها آمدند و به غائله پایان دادند، در حقیقت این حرکت ملت، خود یک رفراندوم ملی بود.

 

 

انتهای پیام
captcha