لزوم پرورش اساتید تخصصی حفظ قرآن در استان‌ها
کد خبر: 4023394
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
حافظ بروجردی مطرح کرد:

لزوم پرورش اساتید تخصصی حفظ قرآن در استان‌ها

حافظ قرآن بروجردی با اشاره به اینکه برای افزایش آمار حافظان قرآن باید به اساتید بومی استان و شهرستان بروجرد توجه شود، گفت: اساتید قرآنی لرستان کنار زده شده‌اند و به آنان توجهی نمی‌شود در حالی‌ که باید از اساتید در محافل مختلف استفاده شود و بخشی از اعتبارات قرآنی برای تقویت این قشر هزینه شود.

علی روشن‌زاده، حافظ کل قرآن بروجردیعلی روشن‌زاده، حافظ کل قرآن بروجردی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اینکه حفظ قرآن باید در دوران کودکی آغاز و در وجود انسان تثبیت شود، اظهار کرد: با پیگیری و حضور در کلاس‌های تخصصی حفظ در سن ۱۳ سالگی و در سال ۹۵ موفق به حفظ قرآن شدم.

وی جلسه قرآن استاد مرادی را خاستگاه بسیاری از چهره‌های قرآنی بروجرد دانست و گفت: جلسات مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان بروجرد نیز به شکل تخصصی به مباحث حفظ قرآن و ارائه روش‌های علمی برای تثبیت محفوظات حافظان می‌پردازد.

روشن‌زاده با انتقاد از نبود اساتید تخصصی حفظ در استان و شهرستان بروجرد، افزود: استاد تخصصی برای حفظ قرآن نداریم و در مدارس نیز به شکل تخصصی به حفظ قرآن توجه نمی‌شود. در گذشته خانواده‌ها به‌عنوان همراه فرزندان در مسابقات قرآن مشوق فعالیت‌های قرآنی بودند، اما هر چه جلوتر می‌رویم توجه والدین به امور قرآنی فرزندان کمتر و البته رغبت فرزندان به حضور در جلسات و مسابقات قرآنی نیز کمتر شده است.

این حافظ کل قرآن کریم مسابقات قرآن امام علی(ع) را از بهترین مسابقات قرآنی به لحاظ کیفیت و کمیت دانست و با اشاره به اینکه این مسابقات در سطح بین‌الملل و زیر نظر دارالقرآن امام علی(ع) قم برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر کسب رتبه سوم در مسابقات قرآنی امام علی(ع) سال گذشته موفق به کسب رتبه چهارم در مسابقات دانش‌آموزی در رشته حفظ شدم.

وی با اشاره به اینکه کسی که با قرآن باشد و بر آن مداومت داشته باشد در تمام جزئیات زندگی موفق می‌شود، اظهار کرد: اثر انس با قرآن در زندگی انسان محسوس است و قرآن در تمام دوران زندگی کمک‌یار انسان است.

این حافظ قرآن با اشاره به علاقه‌مندی‌ خود به سوره مبارکه حجر، گفت: این سوره اولین سوره‌‌ای بود که به شکل تخصصی حافظ آن شدم. در کنار حفظ قرآن باید به معانی آیات نیز توجه شود چراکه خواندن معنای آیات در روند حفظ قرآن اثر مطلوب دارد.

روشن‌زاده با اشاره به اینکه برای افزایش آمار حافظان قرآن باید به اساتید بومی استان و شهرستان بروجرد توجه شود، افزود: اساتید قرآنی لرستان کنار زده شده‌اند و به آنان توجهی نمی‌شود در حالی‌ که باید از اساتید در محافل مختلف استفاده شود و بخشی از اعتبارات قرآنی برای تقویت این قشر هزینه شود.

این حافظ قرآن بروجردی با بیان اینکه اساتید موجب پیشرفت دانش‌آموزان می‌شوند بر لزوم پرورش اساتید تخصصی حفظ در سطح استان و بروجرد تأکید کرد و گفت: مربی در بخش حفظ اساتید تخصصی نداریم و می‌طلبد در این راستا توجه شود.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم قرآن را حفظ کنیم عجله نکنیم چراکه عجله آفت حفظ قرآن است، بیان کرد: کسی که در امر حفظ قرآن تعجیل داشته باشد تسلط کافی به حفظ نخواهد داشت چراکه با عجله کردن، محفوظات قرآنی تثبیت و ماندگار نخواهد شد.‌

انتهای پیام
captcha