مسئولان به برپایی جلسات قرآن بانوان اهتمام داشته باشند
کد خبر: 4023896
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
چهره قرآنی استان گیلان تأکید کرد:

مسئولان به برپایی جلسات قرآن بانوان اهتمام داشته باشند

عاطفه ناصح، نفر دوم رشته قرائت تحقیق در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ بیان کرد: اهمیت برگزاری مسابقات و محافل انس با قرآن برای آحاد جامعه به‌ویژه بانوان، قطعاً تاثیرات مثبت بسیاری خواهد‌ داشت که تلاش جدی مسئولان استان را می‌طلبد.

عاطفه ناصح برگزیده قرآنی

عاطفه ناصح، نفر دوم رشته قرائت تحقیق در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ اوقاف در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان اظهار کرد: از حدود ۵ سالگی فراگیری قرآن را آغاز و موفق به حفظ و همچنین یادگیری فنون قرائت قرآن به‌صورت ترتیل و تحقیق شدم. صوت زیبای تلاوت‌های مصطفی اسماعیل مسیر رشد و پیشرفت خوبی را برایم محقق کرد.

ناصح در پاسخ به این سؤال که سطح چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بوده و همه شرکت کنندگان به‌نوعی از نوابغ قرآنی‌ کشور بودند و روند برگزاری مسابقات بسیار خوب و شایسته بود که جای تقدیر و قدردانی است.

این چهره قرآنی گیلان به تأثیرات انس با قرآن اشاره کرد و افزود: بدون‌ شک انس با قرآن در همه حال و در تمام ابعاد زندگی من تأثیرات بسیار زیادی داشته است. قرآن برنامه‌ کامل و جامعی برای رشد و سعادت همه ما انسان‌ها ارائه داده است، راه‌گشا و راهنمای من برای رسیدن به اهداف بزرگی‌ است که برای خود تبیین کرده‌ام.

نفر دوم رشته قرائت تحقیق در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم‌ در پاسخ به این سؤال که به نظر شما از چه راه‌هایی می‌توان انس با قرآن را در جامعه افزایش داد، تصریح کرد: دعوت و استفاده از علم رتبه‌داران و نخبه‌های قرآنی کشور و اساتید و چهره‌های قرآنی هر استان در شهرستان‌های مختلف برای تدریس و محافل انس با قران بسیار کمک‌کننده است.

وی با بیان اینکه مسابقات و محافل انس با قرآن برای آحاد جامعه ویژه بانوان بسیار کم‌رنگ است، بیان کرد: برگزاری هرچه بیشتر جلسات قرآنی و ایجاد انگیزه برای گروه‌های مختلف سنی و همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای استعداد‌های قرآنی توسط اساتید مجرب بین‌المللی، قطعاً تاثیرات مثبت بسیاری خواهد‌ داشت که تلاش جدی مسئولان استان را می‌طلبد.

ناصح در پایان ابراز کرد: جوانان و بانوان علاقه‌مند به فراگیری علوم قرآنی، ایمان داشته باشند که بعد از توکل به خدا، فقط و فقط تلاش خودشان نتیجه‌بخش خواهد‌ بود و حتی با امکانات اندک و عدم دسترسی به اساتید مجرب نیز می‌توان با تقلید دقیق و گوش دادن مستمر به تلاوت‌های اساتید برجسته، در حوزه تلاوت قرآن به رشد و پیشرفت مطلوبی دست‌ یافت.

انتهای پیام
captcha