۹دی، گنجینه بصیرت ملت ایران است
کد خبر: 4024752
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد:

۹دی، گنجینه بصیرت ملت ایران است

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان گفت: حماسه ۹ دی، سرمایه و گنجینه بصیرت ملت ایران به شمار می‌رود و بهترین راه برای حفظ این سرمایه، مهار مشکلات معیشتی است.

سیدحسین بهشتی‌نژاد عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین بهشتی‌نژاد، عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با گرامی‌داشت سالروز حماسه ۹ دی، اظهار کرد: از سلسله توطئه‌های پیچیده‌ای که دشمنان بعد از پیروزی انقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی کردند، سعی در جدایی نهضت از نظام بوده است. در نقطه مقابل، یکی از تعبیرهای امام(ره) این بود که فرمودند: «به جرئت می‌توان گفت که مردم این زمان بهتر از مردم زمان پیامبر اکرم(ص) هستند».

وی افزود: توطئه بزرگی که دشمنان در سال ۸۸ به بهانه انتخابات طراحی کردند، مقابله با اصل نظام بود و در ادامه نیز شاهد صحنه‌های دلخراش در روز عاشورا و هتک حرمت مقدسات نظام و مکتب تشیع بودیم.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان بیان کرد: در سلسله افتخاراتی که ملت ایران و خصوصاً مردم اصفهان آفریدند، حماسه ۹ دی جای دارد که عموم مردم به‌موقع و به‌صورت خودجوش در برابر آن توطئه ایستادند و آگاهی و بصیرت خود را به منصه ظهور گذاشتند. مردم اصفهان مزیت مضاعفی در جریان ۹ دی داشتند و آن اینکه، دو روز به صحنه آمدند و در روز ۸ دی نیز بدون اعلام و برنامه‌ریزی قبلی، در صحنه حضور یافته، مراتب حمایت خود را از نظام و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند و بیزاری خود را از توطئه‌ها نشان دادند. ۹ دی نیز چون یک جریان سراسری بود، مردم اصفهان با قوت و قدرت در این حماسه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: این سرمایه و گنجینه بصیرت باید برای ملت حفظ شود، چون دشمن از توطئه‌های خود دست برنمی‌دارد و همیشه این خطر وجود دارد که از ناآگاهی عده‌ای سوءاستفاده شود و با قلب ماهیت حوادث، افراد را بفریبند. لذا، این پشتوانه بصیرتی باید برای ملت حفظ شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین برای آن رخ دهد. این بصیرت، سرمایه گران‌بهایی است و حماسه‌ای که ملت آفرید، برگ زرینی در پرونده افتخارات اوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی‌نژاد ادامه داد: به موازات توطئه دشمن در قلب ماهیت حوادث، بصیرت‌افزایی نیز باید در مقاطع مختلف با جهاد تبیین رخ دهد، تا این سرمایه همچنان برای جامعه محفوظ بماند، به‌خصوص در شرایط حاضر که مشکلات اقتصادی، زمینه شعله‌ور شدن بعضی از توطئه‌ها را فراهم می‌کند. دولت با تمام قوا برای حل مشکلات معیشتی مردم به میدان آمده است و اگر این مشکلات به‌تدریج مهار شود، دشمن نمی‌تواند از این خلأها سوءاستفاده کند. بنابراین، به موازات بصیرت‌افزایی، بهترین خدمتی که دولت برای حفظ سرمایه بصیرت می‌تواند انجام دهد، این است که مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

انتهای پیام
captcha