آمریکایی‌ها در ترور حاج‌قاسم حماقت خود را نشان دادند
کد خبر: 4024942
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

آمریکایی‌ها در ترور حاج‌قاسم حماقت خود را نشان دادند

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه در موضوع ترور و شهادت حاج قاسم، آمریکایی‌ها حماقت خود را نشان دادند، گفت: آمریکایی‌ها خود را به‌عنوان مظهر تروریست در جهان معرفی کردند و رسوا شدند.

جت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونامبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد ۱۰ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تمامی امورات جهان به اذن خداوند انجام می‌شود، اظهار کرد: مؤمنان باید به معنای واقعی به این باور برسند، امروز اگر کسی در راستای گره‌گشایی و هدایت مردم به راه راست گام بر می‌دارد به اذن خداوند بوده و خداوند این افراد را مأمور به این کار کرده است.

امام‌جمعه شهرکرد در خصوص هدف از نزول قرآن‌ کریم، توضیح داد: هدف از نزول این است که بشر بر سر این سفره بنشیند و از ظلمت رهایی پیدا کند، اگر کسی بر سر سفره شیطان بنشیند از برکات این کتاب معنوی محروم خواهد شد، قرآن کریم تنها مختص مردم ۱۴۰۰ سال قبل نیست و در آیات قرآن كریم نیز آمده که پیامبر اکرم(ص) آخرین رسول است، بنابراین این کتاب و اسلام برای یک زمان محدود نیست و ابدی است و تا قیامت برای مردم برنامه زندگی دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: این مرد عمر خود را در مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله و خدمت به مردم سپری کرد و این مسئله باعث شد که محبوب خداوند شود، خداوند کسانی را که در مسیر الهی با دشمنان او ستیز می‌کنند دوست دارد و اکنون راه با برکت او تبدیل به یک مکتب شده است و مردم بر سر راه این مکتب نشسته‌اند.

نکونام افزود: مکتب حق دارای ویژگی‌هایی است، مکتب وقتی حق باشد دارای پیام تازه است، همچنین هر چه از زمان این مکتب بگذرد، ابعاد بیش‌تری از آن آشکار می‌شود، مکتب وقتی حق شد فاصله زمانی باعث دور شدن از شخصیت او نمی‌شود، بلکه افراد و دل‌ها بیش‌تر به آن نزدیک می‌شوند، هر چه جلوتر می‌رویم ابعاد تازه‌ای از زندگی این شهید گرانقدر آشکار می‌شود و دل‌ها به او نزدیکتر خواهد شد، باید جوانان حاج قاسم را الگوی زندگی خود قرار دهند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه در موضوع ترور و شهادت حاج قاسم، آمریکایی‌ها حماقت خود را نشان دادند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها خود را به‌عنوان مظهر تروریست در جهان معرفی کردند و رسوا شدند، حاج قاسم امروز بسیار متفاوت‌تر از دوران زندگانی‌اش است، با دشمنان احمق مواجهیم، ایمان، اهل‌بیت(ع)، حقیقت و ... این‌ها جزو دارایی‌های ما بود و امروز دست دشمن خالی است، نباید از دشمنان بهراسیم.

وی تأکید کرد: مشکلات مرد خدا را زمین‌گیر نمی‌کند، باید در مقابل مشکلات و دشمنان ایستادگی کرد تا رستگار شویم، این درس بسیار مهم از مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

نکونام در ادامه با اشاره به سالروز صدور پیام تاریخی امام راحل(ع) به گورباچف رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروری سابق در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۶۷، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در آن دوران درک کردند که شوروی در حال فروپاشی است و این هشدار کار خود را کرد، روسیه و بازماندگان به انقلاب اسلامی گرایش پیدا کردند، نباید نگاه غربی بر کشور حاکم شود، رابطه با کشورهای خارجی باید بر اساس احترام متقابل باشد، نباید رابطه ذلت‌بار شد و این پیام کار خود را کرده است.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به ایام فاطمیه دوم هستیم، تصریح کرد: فاطمیه در واقع فرصت مغتنمی است که حضرت فاطمه‌زهرا(س) آن‌طور که هست شناخته شود، هر چه جلوتر می‌رویم کرامات این بانوی گرانقدر بیش‌تر شناخته می‌شود، این بانو خدمتی والایی به اسلام کرده است، ایشان حقیقت اسلام را در آن دوران در خطبه‌ها روشن کرد، این سخنان در تاریخ ماندگار می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: ایام فاطیمه باید گرامی داشته شود، هر چه می‌توانیم برای فاطمیه هزینه کنیم تا حقانیت اهل‌بیت(ع) نمایان شود.

انتهای پیام
captcha