مکتب شهید سلیمانی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم
کد خبر: 4025355
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد همدان:

مکتب شهید سلیمانی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه برای پیاده‌سازی ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی سردار سلیمانی در جامعه، باید نسبت به زندگی ایشان تعمیق، بررسی و تحلیل عمیق داشته باشیم، بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی را باید به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

ابوالفضل یداللهی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد همدانابوالفضل یداللهی، معاون امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه برای پیاده‌سازی ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی سردار سلیمانی در جامعه، باید نسبت به زندگی ایشان تعمیق، بررسی و تحلیل عمیق داشته باشیم، اظهار کرد: باید در جامعه تحلیل زندگی و سبک مدیریتی سردار توسط صاحب‌نظران صورت بگیرد و مشخص شود که چه اتفاقاتی افتاد تا یک شخص عادی به چنین مقام و منزلتی در بین مردم دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این مسیر مرحله به مرحله باید به‌عنوان الگو به جامعه معرفی شود، افزود: باید مکتب ایشان را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم؛ اگر در جامعه به این گفتمان‌سازی توجه کردیم و این جریان در بطن جامعه شکل گرفت قطعاً به جامعه‌ای مدنظر شهید دست خواهیم یافت و نگاه شهید را در چنین جامعه‌ای جاری و ساری خواهیم کرد.

یداللهی ادامه داد: سردار همه ایران را حرم امام حسین(ع) می‌دانست و در وصیت‌نامه ایشان نیز می‌بینیم که همواره از مردم به پیروی از ولی‌فقیه دعوت می‌کند و حفظ و حراست از جمهوری اسلامی از تأکیدات ویژه این شهید بزرگوار است.

شکل‌گیری مکتب سلیمانی؛ نتیجه عشق ورزیدن به مکتب امام حسین(ع)

معاون امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان شکل‌گیری مکتب شهید سلیمانی را مرهون عشق ورزیدن ایشان به مکتب امام حسین(ع) و طی در این مسیر بیان کرد و گفت: در دوران معاصر غیر از امام خمینی(ره) و شهید سلیمانی کسی را سراغ نداریم که مکتبی اختصاصی برای خود داشته باشند و از مسیر زندگی و سبک مدیریتی ایشان به‌عنوان مکتب یاد شده و به جامعه جهانی معرفی شود. از همین رو است که ایشان سردار دل‌ها و فاتح قلب‌های همه ایرانیان و همه آزادگان و مظلومان جهان و جبهه مقاومت می‌شود.

وی تأکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی و سبک مدیریتی سردار عدم توجه ایشان به جریان‌های سیاسی مختلف بود که بدون توجه به این جریان‌های چپ و راست، مجموعه ایران و نظام جمهوری اسلامی را مدنظر قرار داد و در نهایت هم در مسیر صیانت از کشور و مردم جان خود را از دست داد.

یداللهی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های اخلاقی و سبک زندگی شخصی ایشان اشاره کرد و گفت: در زندگی ایشان احترام به والدین را می‌بینیم که همواره این امر را سرلوحه حرکت تعالی‌بخش خود قرار می‌دهد. در حقیقت آنچه سردار را به چنین جایگاه رفیعی رساند اعتقاد ایشان به دعای خیر پدر و مادر بود.

تأکید و سفارش به نماز در نظام تربیتی حاج قاسم

وی با تأکید بر اینکه سفارش به نماز در نظام تربیتی ایشان مشهود است، افزود: این امر را در وصیت‌نامه ایشان می‌بینیم.

معاون امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: ساده‌زیستی، توجه به مقوله تربیت و تعمیق مبانی آن در سبک زندگی ایشان جایگاه والایی دارد به‌گونه‌ای که این موارد را در زندگی شخصی ایشان می‌بینیم. نمونه‌ای از توجه و تعمیق مبانی تربیتی را در روز تشییع‌ جنازه ایشان می‌بینیم که دختر ایشان زینب‌وار نسبت به بیان آنچه اتفاق افتاده و نسبت به بیان پلیدی دشمن سخنرانی و روشنگری می‌کند که همین امر به وجه تربیتی این خانواده برمی‌گردد.

وی ادامه داد: دلباخته و توجه به مردم و عاشق بودن متقابل مردم را نسبت به ایشان در تشییع‌ جنازه سردار دیدیم که همه ملت ایران آمدند و پس از رحلت امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین تشییع‌ جنازه را در شهادت ایشان دیدیم.

یداللهی توجه و احترام ایشان به جوانان بدون توجه به‌ ظاهر غیرمتعارف را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی سردار برشمرد و گفت: ایشان با این عمل به این موضوع که ظاهر می‌تواند در باطن تأثیرگذار باشد توجهی ندارد و در حقیقت با ظاهر انسان‌ها قضاوت نمی‌کند.

وی یادآور شد: توجه به بیت‌المال و صیانت از آن از جمله ویژگی‌های بارز ایشان بود که لازم است موردتوجه مسئولان قرار بگیرد و با الگوگیری از اخلاق، شجاعت، مردم‌داری و الگوهای تربیتی ایشان پایبند خون این شهید بزرگوار باشیم.

انتهای پیام
captcha