مسئولان از جولان دشمن در فضای مجازی هوشیار باشند
کد خبر: 4026906
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

مسئولان از جولان دشمن در فضای مجازی هوشیار باشند

امام‌جمعه خوی گفت: در دنیای امروز، فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و این واقعیت باید مسئولان فضای مجازی کشور را نیز هوشیار کند تا به‌نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به‌هر شکل و هر جا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند.

حجت قاسم خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۱۷ دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خداوند متعال با لطف و کرمش، ذات مقدس معصومین(ع) را به ما معرفی کرده تا راه سعادت را برای عاقبت بخیری به ما نشان دهند و این مسیر طولانی را باید طوری طی کنیم تا آخرت خوبی برای‌مان شکل گیرد.

وی افزود: امام خامنه‌ای در دیدار با خانواده معظم و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، در فرازی از رهنمودهای خود برای چندمین‌بار، به‌نکته بسیار مهم اشاره کردند که «برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آن‌ها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ هست.»

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: در دنیای امروز، فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و این واقعیت باید مسئولین فضای مجازی کشور را نیز هوشیار کند تا به‌نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به‌هر شکل و هر جا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند.

وی ادامه داد: با اوج‌گیری قدرت فناوری اطلاعات در حکمرانی جوامع کنونی در جهان، اکنون طبق اراده دشمن است که چه صدایی در چه زمانی و چگونه به‌گوش مخاطبان و در معرض نگاه ایشان قرار گیرد، در این شرایط است که شکل استبداد کهنه به‌ استبداد اطلاعاتی تغییر پیدا می‌کند. 

امام جمعه خوی تصریح کرد: استکبار به‌جای سیطره بر جغرافیای خاک و زمین بر جغرافیای دل و ذهن و افکار عمومی تسلط می‌یابد و آن چه می‌پسندد را به‌خورد جامعه می‌دهد.

وی گفت: دروازه‌بانی رسانه‌ای که از آن سخن گفته می‌شود در همین جا معنا پیدا می‌کند و تسریع در راه‌اندازی شبکه‌ ملی اطلاعات در بلند مدت، تقویت بسترهای ارائه خدمات با پلتفرم‌های داخلی، حمایت جدی به‌لحاظ زیرساختی، تبلیغی و محتوایی از درگاه‌های وطنی، راهبرد میان مدت بسیار مهم و تاثیرگذار به‌شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اضافه کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای در سطح افکار عمومی، افزایش آگاهی مردم نسبت به‌روایت‌های مسموم، تکنیک‌های عملیات روانی و چگونگی حضور امن و حرفه‌ای در فضای مجازی از راهکارهای جلوگیری از این سلطه رسانه‌ای از طرف کارشناسان بیان می‌شود.

وی ادامه داد: نزاع بین ایران و آمریکا یک نزاع هویتی بوده و به‌همین جهت در چهل و سه سال گذشته آمریکا فهمیده که تحریم، تضعیف فیزیکی، تحریم نظامی و جنگ سخت نمی‌تواند اندیشه انقلاب اسلامی را دچار تغییر کند، به‌همین جهت هم‌زمان و در یک رویکرد مبنایی از گذشته تا به‌امروز و با شیوه‌های مختلف، در دهه‌های گذشته با شیوه‌های قدیمی‌تر و امروز با شیوه‌های جدیدتر همه تمرکزش را بر روی تضعیف هویت انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.

امام جمعه خوی عنوان کرد: ابزار تأثیرگذاری برای تضعیف هویت انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب و سال‌های پیش‌رو شامل نفوذ در مبانی و تغییر ماهوی ایران انقلابی بوده که برای تحقق این هدف راهبردی مشخصی از جمله افزایش فشار با هدف وادار کردن حاکمیت به‌مذاکره و امتیازدهی، تمرکز بر برنامه‌ها و اقدامات داخلی جمهوری اسلامی تا ناکارآمد جلوه دادن مدل و الگوی حکومتی نظام اسلامی در این مقابله در نظر گرفته.

وی یادآور شد: مهار منطقه‌ای جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی که ثمره چهار دهه تعامل انقلاب اسلامی با مردم منطقه را که به‌بار نشسته و منجر به‌تشکیل ارتش و گروه‌های مقاومت اسلامی و دولت‌های مقاومت شده را مورد هدف قرار داده اما تا کنون تیرهای آمریکا و تابعینش به سنگ خورده و خواهد خورد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی گفت: دراین میان فضای داخلی ایران و مدیریت دولت در رفع مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی بسیار مهم بوده و هرچه دولت با برنامه‌های سنجیده به ‌سمت اعتمادسازی بیشتر پیش رود، دست ایران در راهبردهای خود بازتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: افزایش سرمایه اجتماعی نظام مهمترین عامل بازدارندگی شیطنت‌های مستکبرین بوده و بازدارندگی نظامی که در میزان بالایی قرار دارد نیز عنصر مکمل در این میدان است.

امام جمعه خوی افزود: مبارزه با جاهلیت یکی از ثمرات مهم شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و از اهداف مهم آن حضرت بود.

وی اظهار کرد: وقتی ما تفکرات و عملکرد داعش را دیدیم پی به اهمیت مجاهدت با جاهلیت بردیم و وقتی دو پسر بچه در عربستان سر مادر خود را می‌برند به دلیل اینکه مخالف ملحق شدن این‌ها به داعش بوده، سؤال شد، گفتند: «مادرمان مشرک شده ما هم کشتیم»، می‌خواستند این‌ها را به‌عنوان دولت اسلامی به دنیا عرضه کنند و شهید سلیمانی خدمت بزرگی به بشریت کرد و با تیز بینی رهبر معظم انقلاب و لبیک‌گویی حاج قاسم و محور مقاومت بساط داعش جمع شد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی گفت: همین تفکر در صدر اسلام در حال شکل گیری بود، اگر مجاهدت و جان‌فشانی و تدبیر حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) نبود الان چنین جاهلیتی بر سرزمین‌های اسلامی مستولی بود. 

 

 

 

انتهای پیام
captcha