ضرورت پیگیری مطالبات خانواده‌های سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی
کد خبر: 4027255
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
قالیباف در نطق پیش از دستور:

ضرورت پیگیری مطالبات خانواده‌های سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز قیام 19 دی 1356 مردم قم گفت: این حرکت هوشمندانه نقش مؤثری در وقوع انقلاب اسلامی ایفا کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 19 دی، مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز قیام تاریخی 19 دی 1356 مردم شریف قم گفت: این حرکتی هوشمندانه و به هنگام بود که در مقطعی سرنوشت ساز از انقلاب اسلامی با هوشمندی و درایت مردم قم شکل گرفت و نقش مؤثری در وقوع انقلاب اسلامی ایفا کرد.

وی افزود: طی چند روز گذشته حضور پرشور و حماسی مردم عزیز و قدرشناس ایران در مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرها و روستاهای سراسر کشور برگ زرین دیگری بر افتخارات این ملت افزود.

قالیباف اظهار کرد: ارج نهادن مردم ایران بر مجاهدت های قهرمانانی همچون شهید سلیمانی و شهید کاظمی و بزرگداشت ایثار و فداکاری همه شهیدانی که امنیت و افتخار را به کشور عزیزمان هدیه کرده اند نشان از روحیه عزت ملی و یکی از برجسته ترین صفات ملت ایران است که تا امروز نقش بی بدیلی در زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: وجود چنین مردمی عزیز و نجیب وظیفه ما مسئولان را در پاسخگویی به دغدغه ها و مشکلات آنان بیشتر می کند.

قالیباف بیان کرد: همچنین فرارسیدن سالروز شهادت جمعی از عزیزترین فرزندان برومند ایران زمین در حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را به تمامی ملت شریف ایران به خصوص به خانواده های داغدار آن عزیزان تعزیت و تسلیت می گویم و مراتب همدردی عمیق خود و سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را با خانواده های محترم این عزیزان اعلام می دارم.

وی با بیان اینکه تمامی ایران یکپارچه سوگوار این مصیبت دلخراش و جانکاه است، گفت: پیگیری مطالبات به حق این خانواده ها و شفاف سازی جزئیات رسیدگی به پرونده برای اولیای دم و حصول اطمینان از بسته شدن راه تکرار حوادثی چنین تلخ و جانکاه ضروری و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

انتهای پیام
captcha