کارگروه قرآن و عترت بازوی کمکی سازمان تبلیغات باشد
کد خبر: 4028159
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

کارگروه قرآن و عترت بازوی کمکی سازمان تبلیغات باشد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: در حال حاضر کارگروه قرآن و عترت می‌تواند بازوان خوبی برای سازمان تبلیغات باشد.

ایت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، امروز، 22 دی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران که در سالن اهل بیت(ع) ساری برگزار شد، گفت: از دیرزمان با حجت‌الاسلام شکریان رفاقت داشتم و در مؤسسه‌ای در راه حق خدمت آیت‌الله مصباح و اساتید دیگر در آنجا درس و بحث داشتیم و تا کنون زحمات زیادی کشیدند.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام شکریان انسانی دغدغه‌مند هستند و در جلسات حرف، طرح و ابتکار دارند و مسئول پیگیری هستند، گفت: امیدواریم در موقعیت جدید نیز موفق‌تر عمل کنند.

لائینی با بیان اینکه انتظار داریم حجت‌الاسلام شریف‌تبار نیز بتوانند راه و مسیر را موفق‌تر و کامل‌تر طی کنند، اظهار کرد: افتخار آشنایی با وی را تا روز گذشته نداشتم، اما ذکر خیر ایشان را شنیدیم و به انتخاب و انتصاب سازمان اعتماد می‌کنیم امیدوارم موفق باشند.
وی با بیان اینکه ما درباره دین سه وظیفه داریم، افزود: اولین وظیفه ما دیندار کردن مردم است و باید در این راه رسانه باشیم و مدارس، مساجد و محافل ما برای رسیدن به این هدف فعال باشد.

لائینی با بیان اینکه هنوز مساجد وضع خوبی ندارد و نیمه تعطیل است، گفت: مازندران حدود ۴ هزار مسجد دارد که نزدیک به نیمی از مساجد ما با الفبای مسجد که نماز جماعت باشد بیگانه هستند و اقامه نماز که ابتدایی‌ترین کارکرد مسجد است انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای گسترش بستر آشنایی با قرآن و اهل بیت(ع) کارگروه امور مساجد تشکیل دادیم که فعال است، افزود: در حال حاضر کارگروه قرآن و عترت، کارگروه هیئت‌های مذهبی، جامعه مداحان و وعاظ انقلابی تشکیل شد که می‌تواند بازوان خوبی برای سازمان تبلیغات باشند و با کمک همدیگر بتوانند و وحدت رویه بتوانند در راستای دیندار کردن مردم تلاش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه اقامه دین دومین وظیفه ما است و انقلاب اسلامی نماد اقامه دین است، افزود: پیامبر اکرم(ص) در ۱۳ سال تبلیغ در مکه مردم را دیندار کردند، ولی در مدینه دین را اقامه کردند که اقامه دین با تشکیل حکومت میسر می‌شود. دیندار کردن یک مسئله است و اقامه دین و حمایت از پرچمی که برای اقامه دین برافراشته شده یک سخن دیگری است که باید همه برای اقامه دین تلاش کنیم.

لائینی با بیان اینکه بدترین تفرقه، اختلاف در دین است، گفت: هم اکنون ۲۰ امام زمان دروغین در زندان هستند تفکراتی که دین را از سیاست جدا می‌داند، شیعه انگلیسی، جنگ قومی، فرقه‌ای، سنی آمریکایی و در نهایت تفرقه در دین خطرناک است و خدا برای ما معصوم را حجت قرار داد و در زمان غیبت معصوم، ببینید رهبری چه می‌گوید و همان‌گونه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه کاری از دست روحانیت متفرق ساخته نیست، افزود: دیندار کردن مردم، اقامه دین و جلوگیری از تفرقه می‌تواند حضور روحانیون را مؤثر کند باید در خط رهبری باشیم و همه به خط شویم که در این راستا سازمان تبلیغات وظیفه سنگینی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بهره‌گیری از هنر و هنرمندان را در راستای تبلیغات اسلامی ضروری دانست و افزود: اینکه هنرمندان را برچسب بزنیم و تفکیک کنیم اقدام درستی نیست و نباید به خاطر برخی ضعف‌ها رفتاری ناشایست با آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha