وجه مشترک همه محاسبات اشتباه آمریکا عدم شناخت مردم ایران است
کد خبر: 4028502
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

وجه مشترک همه محاسبات اشتباه آمریکا عدم شناخت مردم ایران است

امام‌جمعه خوی گفت: عواملی همچون ایمان، توکل و امداد غیبی جایی در نظام استکبار جهانی ندارند و  در محاسبات دشمن نمی‌گنجند، نشناختن ملت بزرگ و انقلابی ایران و بسیاری از عوامل دیگر  تاکنون موجب شکست محاسبات دشمن شده است. 

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۲۴ دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از فرازهای مهم بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ۱۹ دی ماه و دیدار با مردم قم، اشاره به‌محاسبات غلط استعمار و آمریکایی‌ها در مقابله با انقلاب اسلامی ایران در طول دهه‌های اخیر و به‌ویژه در سالیان اخیر بوده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی فهرستی از محاسبات غلط آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی را مطرح کرده و فرمودند: «محاسبه‌ی غلط آمریکا در دستگاه‌ محاسباتی‌شان همین طور ادامه دارد؛ الان هم همین‌جور است؛ الان هم درباره‌ مسائل گوناگون، یک محاسبه‌ای می‌کنند، ولی شکست می‌خورند».

امام‌جمعه خوی به نقل از مقام معظم رهبری بیان کرد: «دشمن نمی‌توانست محاسبه بکند و نمی‌تواند محاسبه کند این چیزها را، دستگاه محاسباتی دشمن حقّاً و انصافاً غافل و خراب است؛ نمی‌توانند حقایق مربوط به‌جمهوری اسلامی را آن‌چنان که هست دریابند. وقتی محاسبه‌ وضعیّت موجود غلط بود، تصمیم‌ها هم غلط خواهد بود؛ تصمیم غلط هم موجب می‌شود که ناکام بمانند که تاحالا مانده‌اند و از این به‌بعد نیز انشاالله ناکام خواهند ماند». 

وی افزود: با مطالعه تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و تقابل دائمی ایران انقلابی و استکبار به‌سرکردگی آمریکا به‌فهرستی مطول از اشتباهات محاسباتی آمریکا و شکست‌های راهبردی او برمی‌خوریم. 

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با اشاره به لیست اشتباهات آمریکا گفت: پیش‌بینی ثبات ایران در سال ۵۶ و «جزیره ثبات» خواندن ایران تحت حکومت پهلوی در حالی که ۱۰ روز بعد قیامی فراگیر و مردمی آغاز شد که به‌زودی بساط این حکومت را برچید، بااوج‌گیری انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها با ترفندهای مختلف و از جمله ترغیب پهلوی به‌ کشتار گسترده و بیشتر سعی در حفظ حکومت وی داشتند. این محاسبه غلط آن‌ها به‌دلیل نشناختن ملت انقلابی ایران بود.

وی اضافه کرد: شکست عملیات طبس یا همان پنجه عقاب برای آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران که منجر به‌رسوایی سیاسی نظامی شد، یکی دیگر از اشتباهات محاسباتی آمریکا است.

امام‌جمعه خوی ادامه داد: راه‌اندازی جنگ تحمیلی و حمایت همه‌جانبه از صدام در این جنگ ۸ ساله به‌امید براندازی جمهوری اسلامی یکی دیگر از این موارد است که به جای تضعیف و نابودی جمهوری اسلامی در نهایت باعث اقتدار و بیمه امنیتی ایران شد، آمریکا در جنگ تحمیلی با هدف تضعیف، ایران را تحریم تسلیحاتی کرد اما این تحریم باعث شکوفایی و در نهایت خودکفایی ایران در بسیاری از عرصه‌های نظامی شد.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها براین باور بودند که با پذیرش قطعنامه نظام اسلامی اعتبار خود را از دست داده و شرایط پس از جنگ نظام اسلامی را ساقط خواهد کرد که از جمله دیگر اشتباهات آمریکا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با رحلت حضرت امام(ره) از یک‌سو و خلاء به‌وجود آمده از عزل قائم مقام رهبری،جنگ قدرت در ایران آغاز شده و مسیر انقلاب منحرف شده و دوره جدیدی با رویکردی که دیگر انقلابی نخواهد بود آغاز خواهد شد که رهبری هوشمندانه امام خامنه‌ای و حرکت در مسیر امام و انقلاب، غلط بودن این محاسبه را اثبات کرد.

وی گفت: وضع شدیدترین تحریم‌های تاریخ بشری علیه ایران با هدف شوراندن ملت علیه نظام، محاسبه غلط دیگر دشمن بود که علی رغم شدت و حدت آن، تعبیر نشده است.

امام‌جمعه خوی اظهار کرد: آشوب‌های تیر ماه سال ۷۸ و فتنه ۸۸ و آبان ۹۶ و آبان ۹۸ چهار مورد دیگر از اشتباه محاسباتی آمریکا بود که آن‌ها با تمام ابزار و توان از آشوبگران و فتنه‌گران حمایت کرده و کار انقلاب را تمام شده فرض کردند اما حضور به‌موقع مردم در صحنه به‌ویژه در یوم‌الله ۹دی و حضورهای عمومی دیگر مردم، خیال شوم آن‌ها را نقش برآب کرد.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ‌های نیابتی مختلفی را در منطقه به راه انداختند، جنگ‌هایی که هدف مستقیم یا غیرمستقیم آن‌ها، تهدید و تضعیف انقلاب اسلامی ایران بوده است اما برخلاف محاسبه و پیش‌بینی آمریکا و متحدانش، این جنگ‌ها، قدرت و نفوذ ایران در منطقه و تأسیس ارتش مقاومت اسلامی را افزایش داد. 

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: روی کار آمدن دولت اعتدال و توافق‌نامه برجام یکی از نمونه‌های اخیر و مهم اشتباه محاسباتی غرب است که تصور می‌کردند با پذیرش برجام، ایران جزو کشورهای نرمال و مطلوب آمریکا قرار گرفته و در داخل کشور اعتماد مردمی و در خارج نفوذ و اعتبار خود را از دست خواهد داد.

 امام‌جمعه خوی تصریح کرد: عواملی همچون ایمان، توکل و امداد غیبی جایی در نظام استکبار جهانی ندارند و  در محاسبات دشمن نمی‌گنجند، نشناختن ملت بزرگ و انقلابی ایران و بسیاری از عوامل دیگر  تاکنون موجب شکست محاسبات دشمن شده است. 

وی گفت: حضرت ام‌البنین(س) مادر چهار شهید کربلا بوده و از این رو می‌توان اوصافی چون بصیرت و بینش ژرف، ایمان و باور راسخ، روحیه جهاد و مبارزه در راه خدا، ولایت‌مداری، معیت و همراهی دائمی با رهبر الهی، حاضر در تمام میادین سخت و قبولی در تمام این ابتلاعات و امتحانات نامید.

حجت‌الاسلام عنوان کرد: بانو با ورودش به‌منزل امام علی(ع) در پرستاری از فرزندان حضرت زهرا(س) چیزی کم نگذاشت و در کنار انجام وظایف همسری و مادری، همه خصایص یک بانوی تراز مکتب الهی را در وجود خود متجلی ساخت تا آن‌جا که برای همیشه تاریخ همسران و مادران شهدا، درس صبر و ایستادگی، ایثار و تبعیت از ولایت را از حضرت ام‌البنین(س) هدیه گرفته‌اند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha