فرآیند تحول بنیادین در مدلی مشارکتی در مدارس پیاده شود
کد خبر: 4029134
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
در‌ آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش همدان مطرح شد؛

فرآیند تحول بنیادین در مدلی مشارکتی در مدارس پیاده شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: در یک مدل مردمی و مشارکتی فرایند تحول بنیادین در سطح شهرستان و مدارس پیاده شود.

 حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشوربه گزارش ایکنا از همدان، حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، 26 دی‌ماه، در‌ آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: باید در یک مدل مردمی و مشارکتی فرایند تحول بنیادین در سطح شهرستان و مدارس پیاده شود و همه نیز در این مسیر کمک کنند.

وی ادامه داد: این موضوع از اولویت‌های امروز آموزش و پرورش بوده که دولت به‌طور جدی به دنبال تحقق آن است که باید در این راستا از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد نیز بهره برد تا عدالت آموزشی در مدارس اجرایی شود.

طریفی حسینی با توجه به ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش، تصریح کرد: انتظار می‌رود به موضوع جوان‌گرایی توجه ویژه شده و از جوانان متعهد و متخصص استفاده و مسیر رشد آنها فراهم شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: کار جهادی در آموزش و پرورش آغاز شده است که در همین راستا به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد در عدالت آموزشی هستیم.

وی با بیان اینکه همه مدیران ما ارزشی و انقلابی هستند و طبیعی است در کار کم و کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد، افزود: امیدوارم شاهد تحقق اهداف سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش باشیم، به دنبال کار جهادی هستیم که خوشبختانه تحولاتی در آموزش و پرورش در این زمینه آغاز شده است.

طریفی حسینی با بیان اینکه کیفیت آموزشی در کنار عدالت تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در مدل مشارکتی آموزش و پرورش مدرسه محوری نقش کلیدی دارد و این باید محقق شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که بی‌نام و نشان کار کنیم و امروز آقای نقوی، مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان تجربیات خوبی دارد و می‌توان از ظرفیت او به بهترین شکل بهره برد تا شاهد تغییر و تحول در آموزش و پرورش بود.

فتح‌الله توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش تجاری نیست و حاکمیتی و زیر بنایی است، گفت: گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است که این تمدن‌سازی قطعاً بدون توجه به حوزه آموزش و پرورش امکان‌پذیر نخواهد بود چراکه مبنای تمدن فرهنگ است. کشوری که در حوزه آموزش و پرورش نتواند به جایگاه واقعی برسد قطعاً در این زمینه موفق نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه تربیت انسان‌های مؤمن، متفکر، اندیشمند و دارای اخلاق اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: نقشه راه آموزش و پرورش هم همین است که انسان‌هایی با این ویژگی‌ها تربیت کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: در سند تحول بنیادین اهداف کلان و راهبردهای ملی مشخص شده است و بر این اساس سند اجرایی آن باید تهیه می‌شد، اما تاکنون محقق نشده است که در این راستا یکی از موضوعات مورد توجه عدالت آموزشی است ‌تا از استعدادهای موجود در استان استفاده و حمایت شود. در آموزش و پرورش استان کمبود نیرو وجود دارد و باید مشکلات را برطرف کرد.

یادآور می‌شود، محمود نقوی با حکم وزیر آموزش و پرورش به‌عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان منصوب شد. نقوی پیش از این ریاست آموزش و پرورش شهرستان فامنین و معاون آموزشی اداره‌کل را در کارنامه‌ خود دارد. پیش از این محمد پورداوود ریاست این اداره‌کل را برعهده داشت.

انتهای پیام
captcha