فارس رتبه نخست جشنواره «علمدار» را کسب کرد
کد خبر: 4030340
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

فارس رتبه نخست جشنواره «علمدار» را کسب کرد

طبق اعلام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، این استان با کسب 17 رتبه توسط معلمان و دانش‌آموزان، موفق به کسب رتبه اول کشوری در دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شد.

جهانبخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، جهانبخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 2 بهمن گفت:  استان فارس با کسب 17 رتبه توسط معلمان و دانش‌آموزان، موفق به کسب رتبه اول کشوری در دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شد.

وی افزود: بیشترین آمار شرکت کننده در این جشنواره به ترتیب مربوط به استان فارس با  7 هزار و 800 شرکت کننده و چند استان دیگرکشور بوده  است که 17 نفر از شرکت کنندگان موفق به کسب رتبه کشوری شدند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این اقدام فرهنگی عظیم به پشتیبانی و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی  وزارت آموزش وپرورش و با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان دبیرخانه کشوری جشنواره برگزار شد.

بانشی محورهای دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار را در بخش فرهنگیان نمایشنامه نویسی، فیلم کوتاه، نماهنگ و شعر عنوان و تصریح کرد: این جشنواره در بخش دانش آموزان دوره اول ابتدایی با رشته نقاشی، دوره دوم ابتدایی نقاشی و خط ریز و برای دوره اول متوسطه عکاسی، نقاشی دیجیتال و شعر و برای دوره دوم متوسطه در محورهای شعر، داستانک و ویدیوکست برگزار شد.

وی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ذوق، احساس ارادت  و هنر فرهنگیان فرهیخته و دانش‌آموزان عاشق آن سرباز فداکار وطن را برانگیزاند و به نمایش درآورد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه اکنون در این مقطع حساس و تاریخی، وظیفه ما در آموزش و پرورش بیشتر از همیشه است، گفت: باید با هدف ایجاد امید، انگیزه و پرورش نسلی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی  پرورش یافته مکتب امام و مقاومت بود  برنامه‌ریزی داشته باشیم.

بانشی گفت: رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی را سردار پرافتخار اسلام و ایران، الگوی درخشان و کم نظیر برای نسل جوان، نمونه‌ای برجسته از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام، الگوی تلاش و نشاط و جوانی، مجاهد عظیم‌القدر و مخلص، چهره بین‌المللی مقاومت، فرمانده مبارزه با تروریسم و ظرفیتی معنوی برای نظام می‌دانند.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی، عزیز تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان است زیرا وی در عمل به یاری  مظلومان منطقه شتافت و کمک به ملت‌های مظلوم منطقه سبب حفظ آبرو و افزایش محبوبیتش میان مردم شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سپهبد سلیمانی اظهار کرد: ایشان با خدای خود عهد کرده بود که تا آخرین لحظه پای اعتقاداتش بایستد و برای آنها تلاش کند.

بانشی گفت: در بخش فرهنگیان سیما سلیمان‌پور در رشته شعر از ششده و قره بلاغ و محبوبه زمانی در رشته نمایشنامه‌نویسی از ناحیه یک شیراز رتبه اول، زهره اسعدی در رشته نماهنگ از آباده رتبه سوم ،بهروز طاهر نیا در رشته شعر از فسا رتبه پنجم، وحید دهیار در  رشته شعر از شیبکوه رتبه ششم و مرجان رضایی در رشته شعر از گراش رتبه هفتم را کسب کردند .

وی افزود: در بخش دانش‌آموزان آوا معینی در رشته خط ریز از کازرون رتبه دوم، حدیث شفیعی در رشته داستان کوتاه از ششده و قره بلاغ رتبه سوم، رزیتا اسفندیاری در رشته عکاسی از کوار رتبه چهارم،فاطمه رنجبر در رشته خط ریز از استهبان رتبه چهارم، عرفان دابویه در رشته خط ریز از ناحیه چهار شیراز رتبه پنجم را به خود اختصاص دادند.

بانشی همچنین در اعلام اسامی دیگر دانش‌آموزان برگزیده این جشنواره ادامه داد: دانش‌آموز زینب السادات میر قادری در رشته عکاسی از اقلید رتبه ششم، سهیل فرهادی در رشته خط ریز از مرودشت رتبه هفتم، نرگس بهمه در رشته خط ریز از مرودشت رتبه هشتم، فائزه بهرامی در رشته شعر از فسا رتبه هشتم، فاطمه نعمتی طسوجی در رشته عکاسی از کوار رتبه نهم و پانیذ محبتی  در رشته خط ریز از جهرم رتبه نهم را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha