ایجاد نیاز در مخاطبان با طرح «جرعه‌ای از قرآن کریم»
کد خبر: 4033573
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

ایجاد نیاز در مخاطبان با طرح «جرعه‌ای از قرآن کریم»

«جرعه‌ای از قرآن کریم» عنوان مقاله‌ای است که با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت انس با قرآن از سوی حسینعلی شریف در شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن ارائه شد.

ایجاد نیاز در مخاطبان با طرح «جرعه‌ای از قرآن کریم»به گزارش ایکنا، شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم، طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ بهمن‌ماه به همت شورای عالی قرآن در تهران برگزار شد.

در سومین شب نشست، طی جدول زمان‌بندی شده، چهار ایده حول موضوع «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» در سه حوزه نغمات، آموزش و مسابقات رسانه‌ای ارائه شد.

اولین طرح ارائه شده در سومین شب نشست، مقاله‌ای با عنوان «جرعه‌ای از قرآن کریم» با ارائه حسینعلی شریف، از معلمان با سابقه قرآن بود که چکیده آن را در ادامه می‌خوانید؛

با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت انس با قرآن، در نظر است در طرح «جرعه‌ای از قرآن کریم» برنامه‌هایی با زمان کوتاه 3 تا 5 دقیقه‌ای تولید نموده تا بتوانیم به سهم خود در مسیر مأنوس کردن عموم مردم به ویژه جوانان با قرآن کریم، قدمی برداشته باشیم.

با توجه به اینکه معتقدیم قرآن، دستورالعمل یک زندگی سعادتمندانه است، پس برای پاسخ به سؤالات و نیازمندی‌های جامعه باید به آن مراجعه کنیم. لذا طرح «جرعه‌ای از قرآن کریم» در سه گام بایستی اجرا شود:

1ـ بیان یکی از سؤالات مهم جامعه و ایجاد نیاز در مخاطبین

2ـ تلاوت آیه‌ای که جواب سؤال مطروحه باشد

3ـ بیان مفاهیم و ترجمه آیه با بیان روان، به طوری که مخاطب ارتباط خوبی با آن برقرار کند

شاخصه‌ها و ویژگی‌های این ایده عبارتند از:

1. به استخدام در آوردن هنر به منظور ایجاد انس با قرآن

توضیح: منظور از هنر، فن بیان و استفاده درست از زبان بدن است. همچنین در نظر است آیه مورد نظر به شیوه‌ای زیبا تلاوت شود که این هم هنر خاص خود را می‌طلبد.

2. کوتاه بودن زمان آن

3. قابلیت پخش از شبکه‌های سیما و رسانه مجازی

4. کاربردی کردن معارف و مفاهیم قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه

5. به میدان آوردن پیشکسوتان مطرح کشوری

انتهای پیام
captcha