تجدید میثاق عمار حکیم با شهید محراب/ بیانیه ائتلاف الفتح به مناسبت روز شهید
کد خبر: 4033597
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

تجدید میثاق عمار حکیم با شهید محراب/ بیانیه ائتلاف الفتح به مناسبت روز شهید

همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله سید محمد باقر حکیم (رضوان الله علیه) سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق به زیارت آرامگاه این شهید محراب در نجف اشرف رفت.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، امروز اول رجب المرجب، سالگرد شهادت آیت‌الله سید محمدباقر حکیم و روز شهید در عراق است  که در سال 2003 میلادی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در کنار حرم امام علی(ع) به شهادت رسید.

آیت الله سید محمدباقر حکیم (۱۳۱۸ - ۱۳۸۲ش) از عالمان شیعه عراق، رئیس و از بنیان‌گذاران مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بود.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق طی زیارت از آرامگاه آیت‌الله سید محمدباقر حکیم و سید عبدالعزیز حکیم با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

از سوی دیگر هادی العامری از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق و همچنین رئیس ائتلاف الفتح بیانیه‌ای به مناسبت روز شهید در عراق صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: روز اول رجب، روز شهید در عراق و سالروز شهادت عالم مجاهد و نماد فقاهت و تقوا، آیت‌الله سید محمد باقر حکیم (رضوان الله علیه) است که عمر شریف خود را در برابر ظلم و ستم سپری کرد، لذا وجود شریف ایشان نقطه درخشانی در تاریخ این کشور و این ملت بود.

العامری افزود: در این مناسبت دردناک از همه نیروهای ملی و سیاسی عراق می‌خواهم که راه شهدای عراق و در رأس آنها این شهید فرزانه را ادامه دهند تا به آن اهداف مقدسی دست یابند که پاک‌ترین خون‌ها برای آن ریخته شده است.

رئیس ائتلاف الفتح همچنین تأکید کرد: نیروهای ملی و سیاسی عراق باید با حفظ اتحاد خود و کنار گذاشتن اختلافات، آرمان‌های بزرگ ملی را در نظر گیرند و از موانع کوچک برای دستیابی به دغدغه مشترک و بزرگ‌تر عبور کنند که این امر با رد سلطه بیگانگان و مقابله با آن، بازسازی کشور و دولت با معیارهای استقلال، تخصص و مبارزه با فساد، مقابله با هرج و مرج با حکم قانون و بازگرداندن اقتدار حکومت ممکن می‌شود.

العامری در پایان تصریح کرد: از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در حرکت در مسیر شهید جاودانه و دیگر شهدای عراق موفق بدارد و به کشور و ملت ما امنیت و ثبات را عطا کند.

انتهای پیام
captcha