القای حس خوب به کودکان هنگام یادگیری قرآن در طرح «نوای بهشت»
کد خبر: 4033602
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

القای حس خوب به کودکان هنگام یادگیری قرآن در طرح «نوای بهشت»

مقاله‌ «نوای بهشت (قرآن‌خوانی کودکانه به صورت آهنگین در طبیعت)» با ارائه محمدامین مهدوی در شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن ارائه شد.

القای حس خوب به کودکان هنگام یادگیری قرآن در طرح «نوای بهشت»به گزارش ایکنا، شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم، طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به همت شورای عالی قرآن در تهران برگزار شد. در سومین شب نشست، طی جدول زمان‌بندی شده، چهار ایده حول موضوع «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» در سه حوزه نغمات، آموزش و مسابقات رسانه‌ای ارائه شد.

یکی از طرح‌های ارائه شده در سومین شب نشست، مقاله‌ای با عنوان «نوای بهشت (قرآن‌خوانی کودکانه به صورت آهنگین در طبیعت)» با ارائه محمدامین مهدوی، مدیر گروه تلاوت رادیو قرآن بود که چکیده آن را در ادامه می‌خوانید؛

این ایده تلاش دارد تا کودکان نسبت به فراگیری قرآن کریم حس خوب و نگاه شادی آفرین داشته و آنان را نسبت به حضور در این برنامه‌ها ترغیب و تشویق نماید. این مهم از راه تولید کلیپ‌های جمع‌خوانی سور قصار قرآن کریم به صورت آهنگین با اجرای مربی و قرآن آموزان کودک (دختر و پسر) همراه بازی، شادی و نشاط در طبیعت، جنگل، دریا و ... با پوشش لباس‌های محلی، قابل حصول است.

شاخصه و ویژگی‌های ایده

توجه حداکثری به سلیقه و ذائقه کودکان مثل تحرک، شادی، نشاط، تنوع رنگ، تشویق/ بهره‌گیری از قالب جمع‌خوانی به جای تک‌خوانی در قرائت قرآن کریم/ ساده‌سازی و آسان‌سازی ارکان قرائت در اجرای کار گروهی/ اجرای آهنگین آیات و افزودن طعم تلاوتی متناسب با ظرفیت و توان عمومی کودکان/ شناسایی ساده و آسان استعدادهای تلاوتی در کودکان/ بهره‌گیری از نمادهای فرهنگی و قومیتی، پوشش و لباس اقوام توسط قرآن‌آموزان/ بهره‌گیری از قالب‌های متنوع هنری همچون؛ شعر، ریتم و نمایش/ عینی نمودن برخی از مفاهیم انتزاعی همچون؛  شکرگزاری، تشکر از مربی و والدین، اکرام معلم/ بهره‌گیری از لوکیشن‌های طبیعی همچون؛ طبیعت، جنگل، دریاچه، آبشار/ استفاده از فضاهای مورد علاقه کودکان همچون؛ پارک، وسایل بازی، تاب، سرسره/ مشارکت حداکثری قرآن‌آموزان در اجرای برنامه.

انتهای پیام
captcha