شاخص‌های جوان انقلابی نصب‌العین ‏آموزش و پرورش قرار گیرد
کد خبر: 4033837
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

شاخص‌های جوان انقلابی نصب‌العین ‏آموزش و پرورش قرار گیرد

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشمر گفت: باید شاخص‌های جوان انقلابی از نگاه رهبر معظم اتقلاب نصب‌العین ‏آموزش و پرورش شهرستان قرار گیرد.

امیر دایی صراف، سرپرست فرمانداری شهرستان کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر دایی صراف، سرپرست فرمانداری شهرستان کاشمر، امروز 16بهمن‌ماه، در بازدید از اداره آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: در آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگ‌ساز که نقش اساسی در تربیت و پرورش نیروی انسانی جامعه را برعهده دارد باید شاخص‌های انقلابی، انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن جوانان از نگاه مقام معظم رهبری نصب العین اقدامات قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان برلزوم اقدامات نوآورانه و مبتکرانه در حوزه امور مربوط به جوانان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های حوزه فرهنگ تأکید و عنوان کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی ضروری است.

سرپرست فرمانداری کاشمر بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی درحوزه آموزش و پرورش بستر لازم و زمینه هدایت دانش‌آموزان و جوانان را به سمت فعالیت‌ها و اقدامات کارآفرینی و آشنایی با مفاهیم کسب و کار و زمینه رشد دانش‌آموزان را فراهم نماییم.

اقدامات کادر درمان یک اقدام جهادی است

دایی صراف در ادامه بازدیدهای خود با حضور در بخش کرونای بیمارستان شهید مدرس ‏و بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) ضمن تقدیر زحمات کادر درمان، بیان کرد: تلاش‌ها و اقدامات کادر درمان در شرایط فعلی جامعه به عنوان یک اقدام جهادی و کم‌نظیر قابل قدردانی و ستایش ویژه است.

وی افزود: کمبودها و نیازهای مجموعه بهداشت و درمان به‌ویژه دو بیمارستان شهرستان را باید از طریق استان پیگیری نماییم تا بتوانیم با ارتقای سطح استانداردهای خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان خدمات شایسته و درخور شأن شهروندان و مراجعین ارائه نماییم.

ضرورت کارآفرینی مبتنی بر دانش

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشمر همچنین در ادامه به بازدید از واحد‌های صنعتی پرداخت و گفت: در شهرستان باید به دنبال شناسایی مزیت‌ها در بخش‌های مختلف باشیم و سپس برای معرفی و بالفعل شدن این مزیت‌ها برنامه ریزی نماییم.

دایی صراف با بیان اینکه باید فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان در سطح استان و ملی معرفی شود، اظهار کرد: قطعاً معرفی پتانسیل‌ها و مزیت‌های شهرستان به افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در پیشبرد این فرصت‌ها و توسعه شهرستان مؤثر خواهد بود.

وی با تاکید براینکه باید معیشت را مساوی اشتغال در نظر بگیریم، مطرح کرد: اگر بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم، مشکل معیشت مردم حل خواهد شد و این یعنی مردم زندگی با نشاط و شادتری خواهند داشت و این مهم باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

سرپرست فرمانداری کاشمر گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه ایجاد سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی موفق شویم باید قبل از هر اقدامی در قالب طرح مطالعاتی پایدار بودن فرصت، بازاریابی و بازارشناسی فرصت و مزیت‌های آن بررسی شود.

دایی صراف با بیان اینکه باید امروز با خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و فن‌آفرینی گام برداریم، اضافه کرد: آنچه امروز کشور را نجات خواهد داد کارآفرینی مبتنی بر دانش است.

وی تأکید کرد: کار آفرینی سال‌هاست مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در سال‌های اخیر ایشان بر کارآفرینی مبتنی بر دانش هم تاکید دارند، ما همه توان خود را برای کمک به حوزه صنعت بکار خواهیم گرفت و در بازدیدهای هفته‌ای با هدف آشنایی با فرصت‌ها و مزیت‌های شهرستان تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم موانع و مشکلات را از سر راه تولیدکنندگان برداریم.

انتهای پیام
captcha