وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در بحرین مستقر می‌شود
کد خبر: 4035602
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در بحرین مستقر می‌شود

رژیم صهیونیستی یک افسر ارشد از نیروی دریایی خود را به طور دائم در بحرین مستقر خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، کانال 13، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این افسر عالی‌رتبه که قرار است ظرف چند هفته آینده وارد بحرین شود، مسئولیت ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا در بحرین را بر عهده خواهد داشت.

 بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، هفته گذشته از بحرین بازدید کرد و در این سفر توافق شد که افسر نیروی دریایی این رژیم در یک نشست سه‌جانبه که شامل گانتز، همتای بحرینی وی و دریاسالار برد کوپر فرمانده ناوگان بود، مستقر شود. گانتز در جریان سفر خود به بحرین از ناوگان پنجم آمریکا بازدید کرد.

به گزارش روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت، گانتز پنجشنبه گذشته با همتای بحرینی خود عبدالله بن حسن النعیمی در منامه یک موافقت‌نامه امنیتی را امضا کرد.

این روزنامه این توافق را که در جریان سفر گانتز به بحرین به دست آمد، تاریخی توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این توافق پیشرفتی برای توافق‌ عادی‌سازی محسوب شده و روابط امنیتی بین تل‌آویو و منامه را برقرار می‌کند.

این توافقنامه چارچوبی برای همکاری امنیتی قوی ایجاد می‌کند که روابط دفاعی بین دو رژیم را رسمیت می‌بخشد و امکان افزایش همکاری در زمینه‌هایی مانند اشتراک اطلاعات، آموزش نظامی، همکاری در صنایع نظامی و سایر زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

وب‌سایت «اسرائیل دیفنس» که علاقه‌مند به ردیابی اخبار نظامی است، روز چهارشنبه گزارش داد که بحرین سامانه‌های دفاع ضد هوایی و ردیابی را از شرکت «BATS» متعلق به رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.

بحرین و رژیم صهیونیستی در سپتامبر 2020 در کاخ سفید و تحت نظارت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، توافقنامه‌ای برای عادی‌سازی را امضا کردند. این توافق از سوی کشورهای عربی و مسلمان و همچنین مخالفان رژیم آل خلیفه به شدت محکوم شد.

انتهای پیام
captcha