بدحجابی فروشندگان پیگیری و نظارت می‌شود
کد خبر: 4036925
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
مشاور وزیر کشور در امور اجتماعی:

بدحجابی فروشندگان پیگیری و نظارت می‌شود

مشاور وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از موارد خلاف عفت عمومی قابل پیگیری و نظارت است، گفت: وقتی در یک فروشگاه خود فروشنده حجاب خوبی ندارد این قابل پیگیری و نظارت است.

بدحجابی فروشندگان پیگیری و نظارت می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، مهدی رضاییان مشاور وزیر کشور در امور اجتماعی، امروز 27بهمن‌ماه، به همراه جمعی از اعضای ستاد عفاف و حجاب کشور با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کردند.

رضاییان با بیان اینکه در دولت جدید به رویکرد واحدی رسیدیم و همه حساسیت لازم را نسبت به عفاف و حجاب دارند، گفت: هرچند بدنه دستگاه‌ها افراد قبلی هستند اما به خاطر تغییراتی که در سطح بالای مدیران انجام شده است اقدامات خوبی را در زمینه عفاف و حجاب شاهد هستیم.

وی با بیان اینه چهار جلسه را در سطح ملی با موضوع عفاف و حجاب برگزار کرده‌ایم، افزود: وظایفی که دستگاه‌ها دارند با دقت بالایی تعیین شده و بازرسی از وزارت‌خانه‌ها و استانداری‌ها به آنها ابلاغ شده و از ۱۵ بهمن این بازرسی‌ها انجام می‌شود.

مشاور وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه این بازرسی‌ها می‌تواند پایه اقدامات بعدی باشد، گفت: دستگاه‌ها و ادارات دو وظیفه دارند که اول مأموریت سازمانی هر دستگاه و در کنار آن مسئولیت نظارتی هم نسبت به مجموعه‌هایی که با مجوز آنها کار می‌کنند دارند و ضعف اصلی کار ما اینجا است .

وی با بیان اینکه بسیاری از موارد خلاف عفت عمومی قابل پیگیری و نظارت است، گفت: وقتی در یک فروشگاه خود فروشنده حجاب خوبی ندارد این قابل پیگیری و نظارت است.

رضائیان ادامه داد: یک بحث هم فضای مجازی است که بیشتر نگاه‌ها به پلیس و دستگاه قضایی است در حالی که فضای مجازی مربوط به همه دستگاه‌ها است و هر دستگاه باید نسبت به مأموریت خود نظارت داشته باشند.

قم بعد از انقلاب هم محروم ماند

در ادامه اصغر عبداللهی معاون حقوقی و امور مجلس شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه معنوی و فرهنگی استان قم، گفت: سرمایه‌گذاری دشمن برای تغییر سبک زندگی روی شهرهای مذهبی مشهد، قم و کاشان بسیار بیشتر از شهرهای دیگر است و دشمن به این شهرها چشم طمع دوخته است.

وی با بیان اینکه قم قبل از انقلاب مورد غضب رژیم طاغوت بوده و بعد از انقلاب هم به دلیل نجابتش محروم مانده‌است، گفت: به همان اندازه که دشمن به قم طمع دارد باید در استان ظرفیت ایجاد شود و حاکمیت باید به قم توجه ویژه کند.

عبداللهی با بیان اینکه سرانه فرهنگی قم مثل یک شهر معمولی است در حالی که ما باید به عنوان مرکزیت جهان اسلام به قم نگاه کنیم و حمایت ملی از قم بشود، گفت: باید یک چهارم سرانه توسعه مکان‌های زیارتی به قم اختصاص پیدا کند و زیرساخت‌های زیارتی در قم ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha