هشدار حماس نسبت به زیرپاگذاشتن خط قرمزها از سوی اسرائیل
کد خبر: 4037127
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

هشدار حماس نسبت به زیرپاگذاشتن خط قرمزها از سوی اسرائیل

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نسبت به زیر پا نهادن «خطوط قرمز» در بیت‌المقدس توسط اسرائیل هشدار داد.

هشدار حماس نسبت به زیرپاگذاشتن خط قرمزها از سوی اسرائیلبه گزارش  ایکنا؛ «باسم نعیم»، رئیس اداره سیاسی حماس در نوار غزه، اعلام کرد که هرگونه زیر پا نهادن خط قرمزها در محله شیخ جراح یا مسجدالاقصی یا هر نقطه دیگری در بیت‌المقدس اشغالی پیامدهای پرمخاطره‌ای دارد و ممکن است موجب تنش‌های دوباره شود.

وی افزود که بیت‌المقدس کانون نزاع و بخشی از عقیده امت اسلامی است و آنچه در آن می‌گذرد فقط به اهالی بیت‌المقدس مربوط نمی‌شود بلکه مسئله فلسطینیان و اعراب و مسلمانان است و مقاومت و ملت فلسطین در برابر آنچه بر سر ملت و مقدسات در قدس می‌آید دست‌بسته نخواهد ماند.

بنا به اعلام میدل ایست نیوز؛ روز گذشته اسرائیل ده‌ها فلسطینی اهل محله شیخ جراح در شرق بیت‌المقدس را سرکوب کرد و محله را با کیسه‌های خاک بست.

تجمع اعتراضی ساکنان این محله در پی اقدام «بن غفیر»، نماینده راست افراطی کنست اسرائیل، انجام شد که در این منطقه فلسطینی بیت‌المقدس چادری نصب کرده و آن را دفتر خود اعلام کرده است.

از سوی دیگر، «زاهر جبارین»، عضو دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که نیروهای مقاومت نمی‌گذارند که اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالگران اسرائیلی رنج بکشند و تلاش برای آزادی آنان را مسئولیت خود می‌داند.

وی گفت که حماس وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را به دقت زیر نظر دارد و همه امکانات خود را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده در ماه ژانویه گذشته بیش از 4500 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.

انتهای پیام
captcha