مبانی انقلاب با ساخت فیلم‌های فاخر منتقل شود
کد خبر: 4037136
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

مبانی انقلاب با ساخت فیلم‌های فاخر منتقل شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید در جامعه متخصصین فیلم‌سازی وارد میدان شوند و با کار جهادی عرصه را بر دشمن تنگ شود و معنویت و مبانی انقلاب با این ادبیات در ذهن مردم تقویت شود.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربابایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، ۲۸ بهمم در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان این که در نوشته‌ها و گفته‌های خودمان باید دقت کنیم، اظهار کرد: نباید با آبروی همدیگر بازی کنیم و سفارش اهل بیت(ع) بر این است که محبت و همدلی را در جامعه ترویج دهیم.

وی ادامه داد: دیروز مصادف با سال‌روز رحلت حضرت زینب کبری(س) بود که در سال ۶۲ از دنیا رفته است، این ایام را تسلیت عرض می‌کنم و امیدواریم خداوند زیارت، شفاعت و دعای حضرت را بر حال ما شامل کند و زینب کبری (س) اسوه صبر و مقاومت بود و در برخی نقل‌ها است که در موقع وداع امام حسین(ع) از حضرت التماس دعا کردند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: سال ۵۶ در ۲۹ بهمن مردم آذربایجان شرقی به مرکزیت تبریز برای شهدای قم مراسم برگزار کردند و از آن زمان رسم است که مردم آذربایجان در این روز به محضر رهبر انقلاب می‌رسند و امسال به دلیل کرونا معظم‌له به صورت مجازی با مردم صحبت کردند.

وی افزود: تاکید رهبر انقلاب بر مسئله معنویت بود و باید به این مسئله توجه کرده و آن را تقویت کنیم و جوانان بیشتر از همه مورد خطاب هستند و معنویت موجب نزول برکت بر ملت خواهد شد و مراقب باشیم از این فرصت ماه رجب استفاده کیم و به راحتی از دست ندهیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: رهبر انقلاب دیروز فرمودند: پرچم مودت در دست مردم آذربایجان بوده است و این برای ما افتخار است و مردم تبریز یاد و نام شهدا را در سال ۵۶ زنده نگه داشتند و موجب مستقر شدن نظام شدند و باید برای استمرار آن نیز تلاش کنیم.

وی گفت: اگر استمرار انقلاب نبود و مردم پیگیری نمی‌کردند پیروزی شکل نمی‌گرفت و امروز هم این لازم است و خداوند متعال علت بهشتی و جهنمی شدن انسان‌ها را استمرار اعمال صالحه و سیئه آن‌ها بیان کرده است و در این ۴۰ سال اخیر ملت ایران با انقلابی بودن نظام را تقویت کرده‌اند و امروز باید همه در جهت پیشرفت جامعه تلاش و برنامه ریزش کنیم.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: استمرار انقلاب به دو گونه است، برخی از آن‌ها فوری و برخی از آن‌ها نیاز به برنامه‌های بلند مدت است و در همه عرصه‌ها باید مردم و مسئولین پای کار بیایند و از جمله برنامه‌های بلندمدت مسئله علم و تکثیر نسل بوده و لازم است از امروز به این مسئله برنامه‌ریزی و با افزایش جمعیت پایه‌های مملکت تقویت شود.

وی گفت: رهبر انقلاب دو دشمنی بر مردم را دیروز بیان کردند یکی از آن‌ها فشار اقتصادی و دیگری حملات رسانه‌ای است و معظم‌له با علم و آگاهی مثال‌زدنی بر همه مسائل ورود کرده و مسیر را مشخص می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی بیان کرد: نباید بیانات رهبر انقلاب روی زمین بماند، در مسئله خودروسازی معظم‌له بر حل سریع آن تاکید کردند و باید مسئولین به این امر اهتمام کنند، رهبر انقلاب به ورود جدی همگانی در مقابله با شبیخون فرهنگی تاکید کرده‌اند و امروز فیلم و ساخت می‌تواند فرهنگ‌سازی کند و ساخت یک فیلم در خصوص شهید باکری می‌تواند فرهنگ شهادت و ایثار را ترویج کند.

وی افزود: باید در جامعه متخصصین فیلم سازی وارد میدان شوند و با کار جهادی عرصه را بر دشمن تنگ شود و معنویت و مبانی انقلاب با این ادبیات در ذهن مردم تقویت شود، و امروز شهوت و اباحه‌گری به وسیله فیلم در جامعه نشر داده می‌شود در جشنواره فجر ضمن تشکر از ساخت فیلم‌های خوب، جای تأسف است که مراقبت نشد زنی در نظام جمهوری اسلام که این اندازه شهید داده، پشت تریبون قرار گرفت و فتوا داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی عنوان کرد: بدتر از سخنان آن زن، سکوت مسئولین بود که باید جواب می‌دادند، باعث تأسف است که در نظام جمهوری اسلامی یک زنی فتوا بدهد و بگوید از نظر من عقد لازم نیست، مگر شما پیامبر(ص) هستید که فتوا می‌دهید، آیا ما باید هم در گذشته هم امروز شاهد این اتفاقات باشیم، امروز اگر طلبه‌ای بخواهد حرفی بزند و از حرکت غلطی انتقاد کند، آبرویش را می‌برند و فردی در جشنواره فیلم فجر که باید مبانی انقلابی را به رخ بکشد احکام دین را زیر سوال می‌برد.

وی در پایان گفت: انتظارات از مسئولین قوه قضائیه، مجلس و دولت این است که برخورد جدی با این موضوع داشته باشند و اجازه تکرار این مسائل را ندهند و اجازه داده نشود افرادی اسلام و احکام دین را در تریبون‌های رسمی زیر سوال ببرند.

انتهای پیام
captcha