طلایه‌داران تبلیغ زمینه‌ساز وحدت و اخوت بین مسلمین هستند
کد خبر: 4037602
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

طلایه‌داران تبلیغ زمینه‌ساز وحدت و اخوت بین مسلمین هستند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 33 سوره فصلت گفت: این آیه شریف جایگاه والای علما و طلایه‌داران تبلیغ را بر همگان مشخص می‌کند چراکه زمینه‌ وحدت، اخوت، محبت و ... بین مردم می‌شوند.

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری امروز، یکم اسفندماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: خداوند با اعطای نیروی تفکر و منطق انسان را از دیگر موجودات متمایز کرد و با قدرت تفکر، حراست و دیده بانی با بصیرت وی را نیرومند کرد.

وی با اشاره به جایگاه علما و روحانیون اظهار کرد: روحانیون و علما سنگربانان دین، وارثان انبیا، حاملان شریعت غرا، دانشمندان عرصه تفکر، پزشکان روح و روان و دیده‌بانان با بصیرت هستند و باید در عرصه تبلیغ اسلام، ارزش‌های اسلامی، دین و کشورمان یک مبلغ قادر و دیده‌بان با بصیرت واقعی باشیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اميرالمؤمنين(ع)فرمود: دين با چهار كس برپا است. دانشمند گويا كه بدانش خويش عمل كند، ثروتمندی كه از ما زاد ثروت‌اش بر اهل دين خدا دريغ نورزد و فقيری كه آخرتش را بدنيا نفروشد و نادانی كه از دانشجوی تكبر نكند، افزود: براین اساس باید همگان تلاش کنیم تا با حفاظ و حراست از ارزش‌های اسلامی، رعایت حق و حقوق دیگران و حفظ اموال مردم پیروان راستینی برای دین اسلام باشیم.

وی با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان به عنوان یک مدیر توانمند و اثرگذار در استان بیان کرد: سازمان تبلیغات در واقع یک نهاد مقدس که بزرگترین اهداف و رسالت دین اسلام یعنی امر تبلیغ را پیگیری می‌کند.

ماموستا رستمی ادامه داد: پیروزی اسلام بر کفر، گسترش اسلام، گرویدن مخالفان به دین اسلام و مسلمان شدن آن‌ها با امر تبلیغ صورت گرفته و دین اسلام تا به امروز در سطح جهان گسترش یافته است و همین امر نشان‌دهنده اهمیت و حساسیت تبلیغ در دین اسلام بوده است.

وی با اشاره به آیه 33 سوره فصلت که می‌فرماید: «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ؛ و خوش گفتارتر از کسی که به سوی خدا دعوت کند و کار شایسته انجام دهد و گوید: من از تسلیم شدگان [در برابر فرمان ها و احکام خدا] هستم، کیست؟»گفت: این آیه شریف قرآن جایگاه علما و طلایه‌داران تبلیغ را بر همگان مشخص می‌کند چراکه زمینه‌ وحدت، اخوت، محبت و ... بین مردم می‌شوند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند متعال در آیه 33 سوره احزاب می‌فرماید: «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ،ۗ [آری این روش خداست درباره] آنان که همواره پیامهای خدا را به مردم می رسانند و از [عظمت و مقام] او می‌ترسند و از هیچ کس جز او واهمه ندارند»، این آیه عظمت تبلیغ دین را برای ما روشنگری کرده است.

وی اظهار کرد: سخن کلید اندیشه‌ها و نشان‌دهنده عواطف روحی و روانی، افشای افکار و رموز درون و اندیشه‌های انسان است و این تفکر و اندیشه باید انسان را به آینده‌نگری و مدیریت قوی سوق ‌دهد لذا مبلغان باید از لحاظ محبت، بصیرت، آگاهی، روشن بینی، استقامت، پایداری، صبوریت، امانتداری، عفو و گذشت، صعه صدر، قدرت تشخیص و قدرت بیان با سایر مردم جامعه متفاوت باشند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه قرآن حاوی تمام مسائل در علوم مختلف بیولوژیکی، زمین‌شناسی، جغرافیا، ورزش و ... بوده است، یادآور شد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم در راه تبلیغ دین اسلام و ترویج این کتاب الهی در جامعه گام‌های استوار برداریم.

انتهای پیام
captcha