کاشت بیش از ۶ هزار نهال به یاد شهدای لرستان
کد خبر: 4038017
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
در هفته شهید انجام می‎گیرد

کاشت بیش از ۶ هزار نهال به یاد شهدای لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به برنامه‌های هفته شهدا در لرستان، گفت: در این هفته شش هزار و ۵۴۴ اصله نهال به یاد شهدای لرستان کاشته خواهد شد.

محمود زرین جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستانمحمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برنامه‌های هفته شهدا در لرستان، اظهار کرد: از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه که به نام هفته شهید نام‌گذاری شده است، برنامه‌های متعدد و متنوعی، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ اسفند نخستین روز از هفته شهدا که با ولادت امام حسین(ع) مقارن شده است، شش هزار و ۵۴۴ نهال به یاد شهدای لرستان کاشته خواهد شد، گفت: نهال‌های مورد نیاز توسط منابع طبیعی و جهادکشاورزی در سطح استان توزیع و کاشته خواهد شد کمااینکه شهرداری خرم‌آباد باید مکانی به نام باغ شهدا مشخص کند.

زرین‌جویی با اشاره به بهسازی و بازسازی و ترمیم تصاویر شهدا در سطح شهرها و نیز بیلبوردهای بزرگراه خرم‌زال، گفت: شهرداری خرم‌آباد همزمان با زیباسازی مبلمان شهری علاوه بر تبلیغ و فضاسازی محیطی کار ترمیم، رنگ‌آمیزی و بهسازی تمثال مبارک شهدا را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه به یاد شهدای زن استان ما ۴۸۴ اصله درخت در سطح استان کاشته می‌شود، افزود: عطرافشانی، غباروبی و تعویض پرچم‌های مزار شهدا نیز در این هفته انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر اینکه بنیاد شهید لرستان قبل از نیمه دوم اسفند تصاویر سرداران شهید در آزادراه خرم‌زال را ترمیم و رونمایی خواهد کرد، به اجرای طرح تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول دادند که این تبدبل وضعیت انجام گیرد.

انتهای پیام
captcha