مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل معارفه شد
کد خبر: 4038142
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل معارفه شد

مراسم تودیع و معارفه مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل، با حضور مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

کانون های فرهنگی و هنری مساجدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین براتی، مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سوم اسفندماه، در آئین تکریم و معارفه مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: خوشبختانه استان اردبیل از حیث فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد دارای جایگاه ویژه و خاصی در سطح کشور است و همپای استان‌های تهران و قم به خصوص در زمینه سامانه بچه‌های مسجد حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: همکاری و وحدت مسئولان زمینه‌ساز فعالیت‌های خوبی در این مجموعه شده و در 48 شاخص اردبیل توانسته جزو استان‌های برتر کشوری شود که امیدواریم به عنوان پایتخت مساجد ایران نیز انتخاب شود و خاستگاه مسائل آیینی و مذهبی شود چرا که تلاش و فعالیت‌های ارزشمندی توسط مسئولان در این زمینه مشاهده می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: تلاش و جدیت ما بر این است تا استان اردبیل در مسائل فرهنگی و هنری کشور جزو استان‌های موثر باشد و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اساسی برای توسعه مسائل فرهنگی و هنری به چراغ روشن کانون‌های مساجد کشور تبدیل شود.

براتی تصریح کرد: در راستای حل مشکلات زیرساختی کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار قرار داده و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه خواهیم بود.

نیازمند حل مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کانون‌های مساجد هستیم

نادر سقاء مسئول پیشین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در ادامه بیان کرد: انتظار داریم مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کانون‌های مساجد استان برطرف شود و با ارائه راهکارهای اساسی در این زمینه شاهد حل مشکلات موجود در اسرع وقت باشیم که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وی بیان کرد: 2 هزار باب مسجد در استان وجود دارد که با فعالیت 600 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان و عدم پیش‌بینی فضای فرهنگی در این زمینه انتظار داریم اقدامات خوبی در این زمینه انجام یابد و توجه ویژه‌ای برای بهبود وضعیت کانون‌های مساجد انجام یابد.

سقاء ادامه داد: از طرفی کمبود ائمه جماعات رکن مساجد بودند که باید برای ساماندهی هیئت امنا و معاونت اجرایی مساجد که راکد مانده است اقدامات لازم و فرهنگی برای ساماندهی‌های موجود رقم بزنیم.

مسئول پیشین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: از طرفی به دلیل مجهز بودن 10 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی در این زمینه هستیم چرا که این موضوع یک مشکل اساسی در عصر حاضر است.

لزوم به‌کارگیری تلاش بیشتر برای ارتقای سطح فعالیت کانون‌های مساجد اردبیل

مصطفی آمون، مسئول جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، نیز در ادامه گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری جزو باایمان‌ترین و پویاترین نیروها هستند که این مسیر طی شده را تاکنون با موفقیت سپری کرده‌اند و بی‌شک با حمایت‌های مسئولان ثمرات بیشتری نیز به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: بایستی تمام و توان خود را برای ارتقای سطح فعالیت کانون‌های مساجد به کار گیریم و برای رسیدن به پیشرفت و توسعه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

گفتنی است؛ آئین تکریم و معارفه مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در سالن بیضای کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد و در این مراسم از خدمات 10 ساله نادر سقاء تکریم و مصطفی آمون طی حکمی به عنوان مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل انتخاب شد.

مصطفی آمون، پیش از این مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان اردبیل، معاون آموزش و پژوهش دانشکده خبر اردبیل، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، مسئول خبرگزاری‌های رسا و شبستان در سطح استان اردبیل را بر عهده داشت و نویسنده و روزنامه‌نگار، دانش آموخته مدیریت استراتژیک و دارای سوابق متعدد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رسانه‌ای است.

انتهای پیام
captcha