حملات روسیه نتیجه شرافکنی آمریکا است
کد خبر: 4038697
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
امام‌جمعه شهرکرد:

حملات روسیه نتیجه شرافکنی آمریکا است

امام‌جمعه شهرکرد گفت: حملات روسیه به اوکراین نتیجه شرافکنی آمریکا بوده و پیش از هر کسی اشکال بر آمریکا و ناتو وارد است که تلاش داشتند و رئیس‌جمهور اوکراین را وسوسه کردند اما امروز در این قائله او را تنها گذاشتند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، امروز، ششم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به موعظه قرآنی آیه ۷۹ سوره مبارکه نساء اظهار کرد: گاه در تحلیل این موضوع دچار اشتباه می‌شویم که نگاه ما به ریشه حوادث و اتفاقات ناگوار را در دیگران جستجو می‌کنیم و کمتر خود را در این مورد مقصر می‌دانیم و این خلاف فرهنگ قرآنی است.

وی ادامه داد: این آیه شریفه تصریح می‌کند که هر چه نعمت و حسنه بر انسان‌ها وارد می‌شود از جانب پروردگار و فضل و کرم و عنایت اوست، اما ابتلائات و مصائب همگی از قصور انسان‌ها نشئت می‌گیرد و نیاید ریشه‌های آن‌را در دیگران دنبال کنیم بلکه خود را مقصر بدانیم و به‌دنبال رفع علت‌ها در خودمان باشیم.

نکونام در ادامه خطاب به متولیان دستگاه‌ها و نهادها تأکید کرد: از مسئولان انتظار می‌رود که بیشتر و بهتر پاسخگوی مردم باشند و درب دستگاه‌ها همواره به روی مردم گشوده باشد، تجربه نشان داده هر زمان که دستگاه‌ها به‌خوبی پاسخگوی مردم نبوده‌اند مراجعات مردمی به دفتر نمایندگی ولی‌فقیه افزایش یافته است و در این برهه زمانی نیز شاهد افزایش مراجعات هستیم و اگرچه امکانات و اختیارات اجرایی برعهده ما نیست اما از مسئولان و متولیان انتظار می‌رود که مردم و مراجعان را اقناع کنند و پاسخگوی آنان باشند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و ایام پایانی ماه رجب، گفت: از نورانیت این ماه که ماه ریزش رحمت واسعه الهی است، غافل نباشیم و مراقبت کنیم و همواره با روزه، استغفار و با تقویت نگاه توحیدی و باورها خود را برای ورود به ماه‌های عزیز شعبان و رمضان و لیالی قدر آماده سازیم.

نکونام با تصریح اینکه نبوت و امامت حجت‌های پروردگار متعال برای انسان است، ادامه داد: امامان و انبیای الهی آمدند تا غبار را از فطرت‌ها پاک کنند چرا که فطرت انسان تحت تأثیر غبارافکنی طواغیت و شبهه‌پراکنی مستکبران و منحرفان دچار غبار و انحراف و سیاهی می‌شود و ظلمت‌زده‌ها ما را دچار ظلمت می‌کنند.

امام‌جمعه شهرکرد افزود: کار ائمه الهی این است که غبار را از فطرت ما بزدایند به شرط آنکه ما نیز مقاومت و صبر را در مقابل طواغیت و غبارافکنان پیشه راه سازیم و در برابر زرق و برق دنیا خود را نبازیم. همچنان که بخش اعظم حیات امام موسی کاظم(ع) با مقاومت در زندان سپری شد و ایشان این فرصت را برای عبادت و جنگ در برابر شیاطین و طواغیت مورد استفاده قرار دادند.

نکونام با ذکر اینکه امروز نیز در مواجهه با استکبار راهی جز مقاومت نداریم، تصریح کرد: راه بعثت خاتم‌الانبیا(ص) که در انقلاب اسلامی تبلور یافت، جز مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و شیاطین نبود و ما نیز به تأسی از ایشان در برابر دشمنان خارجی، منافقان و بیگانه‌نگرهای داخلی مقاومت می‌کنیم، تجربه ۴۳ ساله انقلاب نشان می‌دهد که اگرچه جبهه مقابل با شبهه‌افکنی و بیرنگ جلوه دادن دستاوردها قصد تضعیف و تحمیل روحیه سازش با آمریکا دارد اما با مقاومت ما هیچ کاری از پیش نمی‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خصوص مسئله اوکراین و روسیه، بیان کرد: حملات روسیه به اوکراین نتیجه شرافکنی آمریکا بوده و در حملات روسیه به اوکراین پیش از هر کسی اشکال بر آمریکا و ناتو وارد است که تلاش داشتند و رئیس جمهور اوکراین را وسوسه کردند اما امروز در این قائله او را تنها گذاشتند؛ این شیوه آمریکایی‌هاست که باید درس بگیریم، کسانی که بر طبل غرب می‌کوبند بدانند چهره غرب این است که شیطنت و شرارت و جنگ و خونریزی می‌کند.

انتهای پیام
captcha