تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان
کد خبر: 4039986
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در استان طی سال ۱۴۰۰، گفت: این پرونده‌ها با وجود حق قانونی اولیای دم مبنی بر قصاص، به تحقق صلح و سازش ختم شده است.

یداله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در استان طی سال ۱۴۰۰، گفت: در این پرونده‌ها با وجود حق قانونی اولیای دم مبنی بر قصاص، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

موحد توسعه روحیه گذشت را یکی از دستاوردهای مهم این اقدام برشمرد و افزود: در کنار این موضوع باید آموزش‌های لازم در رابطه با افزایش مهارت‌های اساسی زندگی در بین افراد، پرهیز از خشونت و توسعه تعاملات کلامی و رفتاری به صورت ویژه‌ای از سوی نهادهای مربوطه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: مردم استان کرمان به کرامت و نجابت شهره هستند و از این رو است که تلاش‌های گسترده شوراهای حل اختلاف استان در راستای ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و این استان جایگاه خوبی را در سطح کشور در این زمینه به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال جاری ۵۹ هزار و ۲۰۶ پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۹ مورد در حوزه حقوقی و ۳۵ هزار و ۲۷۷ مورد در حوزه کیفری بوده است.

انتهای پیام
captcha