حوزه هنری «فراتهران» را باور دارد / ظرفیت‌های معنوی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4039987
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

حوزه هنری «فراتهران» را باور دارد / ظرفیت‌های معنوی چهارمحال‌وبختیاری

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: این مجموعه تعبیر فراتهران را باور دارد، تلقی ما این است که فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی مگر با توجه و تمرکز و بروز استعدادهای هنری که در جای‌جای ایران فرهنگی وجود دارد، پیش نخواهد رفت.

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری عصر امروز ۱۱ اسفندماه در آیین معارفه رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیشرفت‌های معتنابهی در این استان با مسئولیت رئیس سابق حوزه هنری چهارمحال و بختیاری رخ داده است که قدردان این زحمات هستیم، البته امید است با تصدی‌گری رییس جدید جوان، پرتلاش و انقلابی نسل جدیدی از تحولات فرهنگ و هنر استان رقم بخورد.

دادمان افزود: تقاضا می‌شود همگان در کنار حوزه هنری انقلاب اسلامی برای تعالی فرهنگ و هنر انقلاب پای کار بمانند و کمک کنند که این مسیر با همت همگانی پیش رود.

وی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی تعبیر فراتهران را باور دارد، تلقی ما این است که فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی مگر با توجه و تمرکز و بروز استعدادهای هنری که در جای‌جای ایران فرهنگی وجود دارد، پیش نخواهد رفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: تا زمانی که تکثر ایران فرهنگی به نمایش گذاشته نشود، نخواهیم توانست به رویارویی و مواجهه با تهاجم بی‌امان فرهنگی که علیه جان و روح ملت ایران اسلامی رقم خورده، بایستیم.

دادمان بیان کرد: اساساً به دلیل تفاوت در ظرفیت‌ها و امکانات مادی که در دو طرف این نبرد شبانه‌روزی وجود دارد پیروز نخواهیم شد، مگر اینکه به استعدادها و ایده‌های غیرمتمرکز و پراکنده اهتمام ورزیم، بنابراین لازم است ایران فرهنگی با زیبایی‌های متکثر در قالب هنر انقلاب اسلامی بروز و جلوه پیدا کند که امید است سیمرغ هنر انقلاب اسلامی در آسمان فرهنگی کشور و جهان به پرواز درآید.

ظرفیت‌های پرشمار معنوی در چهارمحال و بختیاری

در ادامه میثم مرادی‌بیناباج، معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری با اشاره به اقدامات مطلوب استان در حوزه‌های موسیقی، شعر و غیره اظهار کرد: لازم است از تجربیات و ظرفیت ۱۰ ساله رئیس سابق حوزه هنری استان استفاده کرد، با وجود کم‌مهری‌هایی که به حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفته اما باید پذیرفت تصدی‌گری حوزه هنری عزمی راسخ و جسارت لازم دارد که در این سال‌ها هنرمندان از بسیاری موهبت‌هایی که لازمه پیشرفت کارهایشان بوده کم‌بهره بوده‌اند.

وی ادامه داد: البته حوزه هنری از این قاعده به لحاظ ثبات این نهاد حاکمیتی مستثنی است که باید علاقمندان به هنر انقلاب مورد توجه قرار بگیرند و حمایت شوند.

مرادی‌بیناباج با اشاره به اینکه سه گانه‌ هنر راوی گذشته، کنشگر امروز و پیشگان فردا در زمینه هنر انقلاب وجود دارد که برگرفته از گام دوم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: گذشته زیست‌بوم بکر، جذاب و پرکشش چهارمحال و بختیاری به اندازه‌ای ارزشمند و ذخیره دست نخورده‌ است که اگر حوزه هنری تمرکز را بر این ظرفیت قرار دهد برای سالیان سال، نه تنها برای مردم و استان بلکه برای فرهنگ ایران اسلامی خوراک فکری و هنری فراهم خواهد کرد.

وی گفت: شخصیت‌های بزرگی به ویژه نقش‌آفرینان دوره معاصر در چهارمحال و بختیاری هستند که اگر به درستی به آن‌ها توجه شود، می‌توان برای سال‌ها تولیدات تلویزیونی، رسانه‌ای، سینمایی و ادبی برای کشور داشته باشیم.

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری از دیگر ظرفیت‌های معنوی چهارمحال و بختیاری را ظرفیت شعر و ادبیات برشمرد و بیان کرد: یکی از شاعران بنام استان عمان سامانی بوده که با توجه به این ظرفیت بزرگ و چنین شخصیت‌هایی، می‌تواند برای سال‌ها منشا و مبدا الهام‌بخش و نقش‌آفرین در شعر آیینی، عاشورایی و حماسی باشد.

وی با بیان اینکه شخصیت‌هایی در استان و کشور وجود دارد که به خوبی شناسانده نشده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه این امر ناشی از ضعف در تبلیغ و ترویج ذخایر و گنجینه‌هاست.

مرادی تأکید کرد: در حوزه داستان استان چند سالی است که اتفاقات خوبی رخ داده و این امر نشان از ظرفیت حوزه شعر و ادبیات است که باید رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به این ظرفیت‌های عظیم استانی توجه کند، باید کنشگر امروز باشد، اگر هنر انقلاب اسلامی نسبت به مسائل مردم دغدغه‌ای نداشته باشد، هنر انقلاب نخواهد بود، بنابراین باید مسائل استان را مشاهده کند.

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری یادآور شد: باید هنر انقلاب اسلامی هنری امیدبخش باشد و با تبلیغ و ترویج  مؤثر، برای آینده دست‌یافتنی باشد که در این راستا رییس جدید حوزه هنری استان باید به ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی توجه کند تا به هدف مدنظر دست یابیم.

وی تأکید کرد: روایت فراتهران چیزی است که سال‌ها گریبانگیر حوزه هنر بوده است، با وجود ایرانی سراسر تاریخ و فرهنگ در زیست‌بوم پهناور، به دنبال الگوی جدید حکمرانی در فرهنگ و رسانه و توجه به ظرفیت‌های زیست‌بوم ایرانی هستیم.

مرادی گفت: باید به استان‌هایی که در این سال‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته، بیش‌تر توجه کرد تا هنر انقلاب اسلامی در استانی همچون چهارمحال و بختیاری رونق مضاعف بگیرد.

انتهای پیام
captcha