ساماندهی روضه‌های خانگی در کردستان
کد خبر: 4040500
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد:

ساماندهی روضه‌های خانگی در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، ساماندهی روضه‌های خانگی، حمایت از فعالیت‌های گفتمان‌ساز، اجرای فعالیت‌های آموزشی، برگزاری کلاس‌های مداحی و .. را از برنامه‌های سال ۱۴۰۱ دانست.

نشست شورای هماهنگی شبکه‌های هیئتی و تشکل‌های دینی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در نشست شورای هماهنگی شبکه‌های هیئتی و تشکل‌های دینی کردستان که با موضوع مناسبت‌های شعبان‌المعظم و برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱، 14 اسفندماه در اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت همه ما خدمت خالصانه است و باید باور داشته‌ باشیم که شأن ما در این دستگاه خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تأکید ویژه دارند، افزود: از جامعه دینی انتظار می‌رود برای تحقق جهاد تبیین در صف اول باشند و گام‌های مؤثری در این زمینه بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در فضای مجازی علیه انقلاب اسلامی تبلیغ می‌شود در حالی که باید دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان و آیندگان تبیین و بازگو کرد.

وی با اشاره به اینکه باید سطح کار و دغدغه‌هایمان را بالا ببریم و به حاکمیت اسلام در دنیا فکر کنیم، ادامه داد: باید همه تشکل‌های دینی و مذهبی با هم همسو و همگام باشند و کار منسجم انجام دهند چرا که کارهای جزیره‌ای هیچ بازخوردی ندارد.

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: خوشبختانه بین تشکل‌‌های کردستان آسیب جدی و مشکلی وجود ندارد اما نیاز است انسجام در اجرای برنامه‌ها وجود داشته باشد.

وی بر برگزاری اردوی آموزشی و تفریحی برای تشکل‌ها تأکید کرد و گفت: در قالب فعالیت‌های گفتمان‌ساز از تشکل‌های دینی حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: باید نیروهای جوان و معتقد به هیئات و تشکل‌های دینی در استان تربیت شوند تا در کنار پیشکسوتان این حوزه تجربه بیندوزند.

وی افزود: ساماندهی روضه‌های خانگی، حمایت از فعالیت‌های گفتمان‌ساز، اجرای فعالیت‌های آموزشی، برگزاری کلاس‌های مداحی و ... برای سال ۱۴۰۱ تدوین شده و اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: در استان کردستان بستر ارادت مودت به اهل بیت(ع) بالاست و باید از ظرفیت‌های موجود در استان بهره برد.

فعالیت 600 هیئت مذهبی در کردستان

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیات و تشکل‌های دینی کردستان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت تشکل‌های استان ارائه و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هیئت مذهبی در استان فعالیت دارند که در برنامه‌های مناسبتی و مذهبی ایام سال فعالیت دارند.

وی، توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، توزیع 100 قواره چادر بین بانوان استان با قیمت مناسب و اجرای ده‌ها فعالیت دیگر را از اقدامات در دست پیگیری و اجرایی شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کردستان دانست و گفت: امیدواریم این اقدامات اثرگذار همچنان تداوم داشته باشد.

گفتنی است، در این نشست مجوز فعالیت دو هیئت مذهبی در سنندج و‌ دهگلان تحویل داده شد.

انتهای پیام
captcha