۴۳ مددجوی زندان رجایی‌شهر کرج حافظ قرآن هستند
کد خبر: 4040662
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

۴۳ مددجوی زندان رجایی‌شهر کرج حافظ قرآن هستند

مدیر زندان رجایی‌شهر کرج گفت: ۴۳ مددجوی این زندان با تلاش معاونت فرهنگی این مجموعه موفق به حفظ سه جزء تا کل قرآن کریم شده‌اند.

حافظ قرآن کریم

الله‌کرم عزیزی، مدیر زندان رجایی‌شهر کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: ۴۳ مددجوی این زندان با تلاش معاونت فرهنگی این مجموعه موفق به حفظ سه جزء تا کل قرآن کریم شده‌اند. از مجموع این حافظان قرآن سه مددجو حافظ کل، ۱۰ مددجو حافظ بین پنج تا ۱۰ جزء، پنج مددجو حافظ سه تا پنج جز و ۲۵ مددجو حافظ یک تا سه جزء قرآن کریم هستند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۷۰ مددجوی این زندان در کلاس‌های حفظ قرآن کریم حضور مستمر دارند، افزود: روزانه بیش از ۲۰۰ مددجو از برنامه‌های فرهنگی دارالقرآن این ندامتگاه بهره‌مند می‌شوند.

عزیزی تصریح کرد: مددجویان در این دارالقرآن آموزش‌های علوم قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، تفسیر، اذان، تواشیح، قرائت و تجوید را فرا می‌گیرند. زندان رجایی‌شهر دارای یک دارالقرآن مرکزی است که مددجویان از آن برای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنند.

مدیر زندان رجایی‌شهر گفت: این آموزش‌ها نوعی آینده‌نگری با دیدگاه اصلاح‌گرایانه است زیرا تقویت اعتقادات مددجویان در ساختن مجدد زندگی و تلاش برای جبران فرصت‌های از دست رفته را به همراه دارد. فراهم‌ کردن زمینه کسب علوم و معارف علوم قرآنی راه مناسبی برای اصلاح رفتارهای مددجویان است.

عزیزی یکی از ابزارهای اصلاحی در حین مدت حبس زندانیان را برگزاری کلاس‌های علوم و معارف قرآنی دانست و بیان کرد: شرکت در کلاس‌های قرآنی می‌تواند علاوه بر پر شدن اوقات فراغت مددجویان زمینه متنبه شدن و بازگشت سعادتمندانه به جامعه را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha