شهدا و جانبازان میراث معنوی انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: 4041503
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

شهدا و جانبازان میراث معنوی انقلاب اسلامی هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی، شهدا، جانبازان و آزادگان را هویت و میراث معنوی انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر حرکتی در جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، در واقع تقویت هویت انقلاب است.

جهانبخش سلمانیان، معاون استاندار اذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جهانبخش سلمانیان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی امروز، ۱۷ اسفندماه، در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان، شهدا، جانبازان و آزادگان را هویت و میراث معنوی انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر حرکتی در جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، در واقع تقویت هویت انقلاب است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یک موضوع فرابخشی و فراسازمانی است، افزود: این فرهنگ باید به لایه‌های مختلف جامعه منتقل شود و خود مردم در این زمینه پیشرو باشند.

سلمانیان، خاطرنشان کرد: ایثار و ازخودگذشتگی شهدایی مانند خلبانان سانحه اخیر در تبریز، خط بطلانی بر فلسفه مادی غرب درباره انسان است و این همان فرهنگی است که انقلاب اسلامی ایران به نمایش گذاشت و هر روز بالنده‌تر می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، درخصوص مرمت و سامان‌دهی مزارهای شهدا نیز گفت: هر مزار شهید به تنهایی یک میراث معنوی و فرهنگی است و نمی‌توان برای همه آنها یک شکل ثابت، طراحی و اجرا کرد.

عباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی هم از اشتغال 704 نفر از ایثارگران استان در بخش دولتی و 678 نفر در بخش خصوصی و ارائه تسهیلات خوداشتغالی به 456 نفر در سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه مسکن هم تاکنون 500 نفر از ایثارگران تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: صرف 20 درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت و تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران جزو الزامات قانونی است که در برخی دستگاه‌ها عمل نمی‌شود و نیاز به پیگیری جدی دارد.

انتهای پیام
captcha