پیشرفت اقتصادی منهای رشد معنوی محقق نمی‌شود
کد خبر: 4041797
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸

پیشرفت اقتصادی منهای رشد معنوی محقق نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی منهای رشد معنوی محقق نمی‌شود، گفت: پیشرفت اقتصادی بدون ارتقای معنوی به کام عده‌ای محدود می‌شود و حداکثر از آن بی‌بهره می‌شوند.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، چهارشنبه، ۱۸ اسفند در دیدار با معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور، اظهار کرد: تربیت، تهذیب و اخلاق عصاره معارف اسلامی هستند و به یک معنا پیام دین ما تربیت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تربیت اسلامی باید در میان حوزه‌های علمیه جوشش پیدا کند و سرریز آن به جامعه برسد، اضافه کرد: پیشرفت اقتصادی بدون ارتقای معنوی محقق نمی‌شود و اگر هم محقق شود به کام عده‌ای محدود می‌شود و حداکثر از آن بی‌بهره می‌شوند.

شاهرخی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ اسلامی پایه مأموریت روحانیت است، ادامه داد: اگر لرستان تبدیل به گلستان شود اما تعلیم و تربیت اسلامی محقق نشود، مأموریت خود را انجام نداده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه در باب اساتید قرآنی، تربیتی و تهذیب بزرگانی در لرستان وجود دارد که نیاز است حوزه‌های علمیه به فواصل از ظرفیت آنان استفاده کند، اضافه کرد: از تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های علمیه استقبال و حمایت مادی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در باب قرائت، حفظ و ترتیل و سایر رشته‌های قرآنی افراد توانمندی وجود دارد که در علوم قرآنی صاحب رتبه هستند، اضافه کرد: در حال حاضر طرح حفظ مجازی برای کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان توسط ستاد نماز جمعه خرم‌آباد اجرا می‌شود و مسابقاتی در این راستا برگزار شده که طی روزهای آینده تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام
captcha