رهایی ۳۰ زندانی به همت شوراهای حل‌اختلاف سیرجان
کد خبر: 4041910
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

رهایی ۳۰ زندانی به همت شوراهای حل‌اختلاف سیرجان

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان گفت: با کمک اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان، ۳۰ زندانی آزاد شدندو ۴ هزار و ۲۲۹ فقره پرونده منتهی به صلح وسازش شده است.

یدالله سپهری رئیس دادگستری شهرستان سیرجان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، یدالله سپهری، رئیس دادگستری شهرستان سیرجان گفت: با کمک اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان، ۳۰ زندانی آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خویش بازگشتند.

سپهری با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف ویژه زندان که بی بدیل در امر صلح و سازش فعالیت می‌کنند، گفت: طی ۱۱ ماه اخیر در شورای حل اختلاف شهرستان سیرجان ۱۷هزار و ۳۶۷ فقره پرونده وارده و ۱۷ هزارو ۵۲۲ فقره پرونده مختومه شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت صلح‌وسازش و گذشت، تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف شهرستان سیرجان در اجرای منویات رئیس قوه قضائیه، سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی خویش در حل و فصل دعاوی، موفق به صلح و سازش طرفین یک فقره پرونده قتل عمد و در نهایت رهایی محکوم از قصاص شده است.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان درخصوص پرونده‌های مصالحه شده طی ۱۱ ماه سال جاری گفت: تعداد ۴ هزار و ۲۲۹ فقره پرونده در مدت ذکر شده با تلاش اعضا وکارکنان شورای حل اختلاف این شهرستان، با موفقیت منتهی به صلح وسازش شده است.

انتهای پیام
captcha