همایش «پیام‌آوران ایثار» در شیراز برگزار شد
کد خبر: 4041945
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

همایش «پیام‌آوران ایثار» در شیراز برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا، همایش استانی «پیام‌آوران ایثار» استان فارس با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، در آستانه فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا، همایش استانی «پیام‌آوران ایثار» استان فارس با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا امروز، 19 اسفندماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این همایش گفت: پیام‌آوران ایثار اکنون بهترین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند که با تاسی به حضرت زینب کبری(س) به روایتگری و انتقال این فرهنگ غنی و ارزشمند به نسل جوان جامعه می‌پردازند.

وی تصریح کرد: شهدا با تاسی از امام حسین(ع) و مکتب عاشورا از جان عزیز خود گذشتند و به وصال حق تعالی پیوستند و جانبازان و آزادگان نیز که یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس هستند اکنون می‌توانند بهترین روایتگران آن دوران در جامعه باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند است و امیدواریم این گنجینه به خوبی به آیندگان منتقل شود.

سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این همایش گفت: روایتگری یک فن و تخصص است و باید با صداقت و امانتداری همراه باشد تا اثربخش شود.

وی تصریح کرد: شهید آوینی یکی از بهترین راویان دوران دفاع مقدس بود که با حفظ امانت‌داری به توصیف رزمندگان و صحنه‌های مختلف جنگ تحمیلی می‌پرداخت.

یادآور می‌شود، حدود سه هزار پیام‌آور ایثار در کشور ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی و بهره‌مندی از آموزش‌های لازم به روایتگری دوران دفاع مقدس می‌پردازند که ۸۰ نفر از آنان در استان فارس هستند.

انتهای پیام
captcha