مطالبه ایران از «گروسی» حفظ رویکرد حرفه‌ای و تأثیرناپذیری از صهیونیست‌هاست
کد خبر: 4042014
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
عمویی در گفت‌وگو با ایکنا:

مطالبه ایران از «گروسی» حفظ رویکرد حرفه‌ای و تأثیرناپذیری از صهیونیست‌هاست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مطالبه ایران از گروسی حفظ رویکرد حرفه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تأثیرناپذیری از صهیونیست‌هاست، گفت: آژانس رویکرد حرفه‌ای را مدنظر قرار دهد.

ابوالفضل عمویی

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره گفت‌وگوهای اخیر ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آن چیزی که میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و «رافائل گروسی» شکل گرفت، یک نقشه راه برای حل موضوعات باقی‌مانده پادمانی بین ایران و آژانس بود.

وی اضافه کرد: واقعیت آن است که ایران بارها به آژانس تذکر داده که رویکرد حرفه‌ای خود را حفظ کند و تحت تأثیر ادعاهای جریان‌های صهیونیستی قرار نگیرد.


بیشتر بخوانید:


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره تأکید کرده‌ایم که اگر ابهاماتی برای آژانس وجود دارد آنها را از طریق گفت‌وگوهای فنی با ما برطرف کند، تصریح کرد: این انتقاد به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه‌ای که با آقای گروسی انجام گرفت، مطرح شد و ما بار دیگر بر ضرورت رفع آن تأکید کردیم، چراکه ایران خواستار آن است که راه‌حلی برای حل این مشکل اتخاذ شود.

عمویی تأکید کرد: ایران یک نقشه راه را پذیرفته که براساس آن توضیحاتی را درباره ابهامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه خواهد داد و طبیعتاً این توضیحات باید منجر به خاتمه پرونده ایران در آژانس شود.

مطالبه مجلس از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

وی یادآور شد: مطالبه مجلس شورای اسلامی آن است که اولاً چارچوب برنامه هسته‌ای ایران و محرمانه بودن آن از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حفظ شود و ثانیاً آژانس باید رویکردی غیرسیاسی در رفع این موضوعات اتخاذ و به صورت کاملاً حرفه‌ای مسائل فعلی را دنبال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از چالش‌های ما در روابط با آژانس آن است که بعضاً با ایجاد اخلال از جانب صهیونیست‌ها مواجه هستیم؛ به طوری که این اخلال، همکاری‌های میان ایران و آژانس را متزلزل می‌کند، درحالی‌که انتظار ما آن است که به واسطه سفری که گروسی به تهران داشت، مسیر حل چنین مسائلی را به خوبی جلو ببرد.

عمویی تشریح کرد: شکل‌گیری یک راه‌حل پایدار میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که منجر به خاتمه پرونده ایران در مسائل پادمانی شود، قطعاً توافق احتمالی با گروه 1+4 را نیز پایدار خواهد ساخت، اما بدون چنین توافقی و بدون خاتمه پرونده ادعاها علیه ایران، هرگونه توافقی با گروه 1+4 از نظر ما پایدار نخواهد بود، این در حالی است که پایداری توافق یک اصل اساسی است.

وی بیان کرد: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رویکرد حرفه‌ای را مدنظر قرار دهد، امید داریم که این پرونده به سرعت خاتمه پیدا کند و دستاوردهای هسته‌ای کشورمان نیز حفظ شود.

انتهای پیام
captcha