طلبه‌ای که افتخار شهادت را از ثامن‌الحجج(ع) گرفت
کد خبر: 4042808
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
قاریان و عاملان قرآن در دفاع مقدس/29

طلبه‌ای که افتخار شهادت را از ثامن‌الحجج(ع) گرفت

طلبه شهید علیرضا افشارنادری، علاقه فراوانی به حضرت ثامن‌الحجج(ع) داشت و هر بار که به زیارت ایشان مشرف می‌شد، شهادت خویش را طلب می‌کرد و سرانجام در آخرین حضورش در جبهه حق علیه باطل در سال 65 پیش از شروع عملیات کربلای 8، در منطقه شلمچه، بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت رسید.

طلبه شهید علیرضا افشارنادریبه گزارش ایکنا، شهدای دوران دفاع مقدس عاملان به آموزه‌‌‌های قرآن بوده و سیره اهل بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه طریق جاوید خود قرار داده بودند. در صف اول این مبارزات، قاریان خو‌ش‌خوان و حافظان آیات قرآن کریم نیز  حضور داشتند که نه‌ تنها جسم خود را در خدمت به وطن وقف کرده بودند، بلکه با صدای خود نیز روحیه‌ای مضاعف به رزمندگان می‌بخشیدند.

در روز پنجشنبه یاد می‌کنیم از طلبه شهید علیرضا افشار نادری...

علیرضا در ششم آبان سال 1340 در شهر فیروزکوه از توابع شهرستان دماوند متولد شد. یکی از خصلت‌هایش این بود که به صله ارحام اهمیت می‌داد، به طوری که هر از گاهی، سرزده به دیدار فامیل‌های سالخورده‌اش می‌رفت و زمینه خوشحالی آنها را فراهم می‌کرد.

شهید افشارنادری پس از گذراندن مقطع دبيرستان، برای کسب علوم دینی در سال 1359 وارد حوزه علمیه قائم(ع) شد. او هنگام فراغت از تحصیل به ویژه در تعطیلات تابستان؛ با کار و تلاش سعی می‌کرد تا مخارج شخصی خود را برای تحصیل به دست ‌آورد و از این راه به خانواده‌ خود کمک می‌کرد.

فعالیت‌ در سال‌های پرتلاطم انقلاب

شهید افشار در اوج گیری انقلاب، با شرکت در تظاهرات و توزیع اعلامیه‌های امام(ره) به فعالیت علیه رژیم پهلوی پرداخت و به همین منظور تحت تعقیب قرار گرفت. او با شور و شوقی خاص، نوارهای صوتی سخنرانی امام خمینی(ره) را گوش می‌داد و سپس با امکانات کمی که در اختیار داشت، سعی در تکثیر و رساندن این نوارها به سایر جوانان می‌کرد.

شهید افشارنادری با شروع جنگ ایران و عراق در مناطق جنگی حضور یافت و دچار مجروحیت شیمیایی شد. علیرضا، علاقه فراوانی به حضرت ثامن الائمه(ع) داشت و هر بار که به زیارت ایشان مشرف می‌شد، شهادت خویش را طلب می‌کرد. وی در این میان، پس از حوزه، دست از تلاش برنداشت و در بخش امور تربیتی دبستان مقداد و دبیرستان شهید اصغری به فعالیت پرداخت. وی ضمن فعالیت در مدارس فوق، به تدریس قرآن و دروس دینی در مسجد علوی پرداخت.

این طلبه مجاهد، با وجود مسمومیت شیمیایی به دفعات عازم جبهه‌‌ جنگ شد تا سرانجام در آخرین حضور خود در جبهه در ششم اسفند سال 65 پیش از شروع عملیات کربلای 8، در منطقه شلمچه، بر اثر اصابت گلوله، به درجه رفیع شهادت رسید و پیکرش در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) آرام گرفت.

قسمتی از وصیت نامه شهید افشار نادری

«اتکا به خدا نمایید که بدون توکل، انسان به مقصد نخواهد رسید. از اجتماع عبرت بگیرید که اگر عبرت نگیرید، همان را جامعه نصیبتان خواهد کرد.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha