فعالیت‌های بنیاد شهید با نگاه جوان‌محور دنبال شود
کد خبر: 4042938
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

فعالیت‌های بنیاد شهید با نگاه جوان‌محور دنبال شود

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: باید تلاش شود تا پیام شهدا به نسل جدید منتقل و فعالیت‌های بنیاد با نگاه جوان‌محور انجام شود زیرا جوانان بیشترین بخش جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند.

محمدعلی فقیه، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران

محمدعلی فقیه، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، امروز، ۲۳ اسفندماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال ۵۸ فرمان تاریخی امام خمینی(ره) برای تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و توجه به قشر ارزشمند ایثارگران در نظام جمهوری اسلامی ایران صادر شد که یک کار بسیار بدیع و نشانگر دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) بود، بنابراین می‌توان گفت بنیاد شهید یادگاری امام خمینی(ره) محسوب می‌شود و باید تلاش شود خدمات آن به ایثارگران با موفقیت همراه باشد.

فقیه با اشاره به روز بزرگداشت شهدا در تاریخ ۲۲ اسفندماه، افزود: این روز در شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد که کاری بسیار ارزشمند و فرهنگی بود، زیرا در این ایام تمامی افراد به یاد شهدا بوده و ایثار آن‌ها را تکریم و مورد ستایش قرار می‌دهند البته ایثار یک موضوع ماندگار است و قدردانی از آن مختص تاریخ و روز خاصی نیست.

وی با بیان اینکه جانبازان شهدای مستمر هستند که اجر بالایی نزد خدا دارند، ادامه داد: خدمتگزار ایثاگران و خانواده‌های شهدا بودن از ارزش بالایی برخوردار است و باید افراد فعال در این حوزه نیز با عمل خالصانه و دقیق همچنین برخورد همراه با تکریم و عزت ارزش این خدمتگزاری را چندین برابر کنند.

فقیه بیان کرد: تغییر افراد در پست‌های مدیریتی یک پیام با خود به همراه دارد مبنی بر اینکه باید در هر دوره مدیریتی نسبت به گذشته تحول و نوآوری به ارمغان آورده شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به روز جوان، تصریح کرد: در حیطه امور فرهنگی باید تلاش شود پیام شهدا به نسل جدید منتقل و فعالیت‌های بنیاد با نگاه جوان‌محور انجام شود زیرا جوانان بیشترین بخش جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، بنابراین باید توجه ویژه به این نسل شود همچنین درخواست ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور نیز این است که با نوآوری در روش‌ها و عملکردها، اغنای عموم جامعه حاصل شود.

فقیه بیان کرد: طی هشت سال گذشته تحریم‌های شدیدی بر کشور اعمال شد که در دنیا بی‌سابقه است بنابراین لازم است در داخل کشور مانند دوران هشت ساله دفاع مقدس اتحادی شکل بگیرد و با وجود اینکه همچنان برخی مشکلات وجود دارد اما باید تلاش شود تا نیازهای ایثارگران تا حد توان تامین شود. البته ممکن است توان برطرف‌سازی تمامی این نیازها موجود نباشد اما همواره باید در کنار این افراد بود و برای حل مشکلات آن‌ها تلاش شود.

خدمت به خانواده شهدا وظیفه همه دستگاه‌هاست

در ادامه، محسن حسین‌میرزایی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه مدیون شهدا و ایثارگران در کشور هستیم، اظهار کرد: خدمت در برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران یک توفیق بزرگ محسوب شده و این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی افزود: در حوزه خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید نگاه سازمانی و اداری داشته باشیم، خدمت در این دستگاه اجرایی از آرزوهایم است و باید کارکنان این اداره با یک نگاه ویژه در آن به جامعه هدف خدمت کنند.

حسین‌میرزایی تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت به این قشر از امور روزمره و کار سازمانی خارج شود، کار در این سازمان باید دلی باشد، این اداره با بخشنامه و محدود شدن به ساعت اداری قابل اداره شدن نیست.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران باید اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، توضیح داد: خدمت به این قشر از وظایف ذاتی تمامی دستگاهای اجرایی است، باید محرومان و خانواده شهدا و ایثارگران به‌صورت ویژه تکریم شوند.

وی بیان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس مشارکت مردم موجب موفقیت و پیروزی شد، مردم باید در تمامی امورات دخالت داده شوند، به موضوع مشارکت مردم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز تأکید شده است، همچنین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث جهاد تبیین سنگین است.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه در پشت درهای بسته نمی‌توان به مردم خدمت کرد، تصریح کرد: مدیران باید در بین مردم باشند، همه باید مردمی بودن مدیر را لمس کنند، درب‌های اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد، مدیران باید مشکلات را میدانی بررسی و حل کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان بیان کرد: زیارت خانواده‌های شهدا، ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا و بهسازی محورهای منتهی به گلزارهای شهدا باید در دستور کار مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار بگیرد.

در این مراسم، از زحمات فریبرز نجفی دستنایی در طی پنج سال فعالیت تقدیر و اسماعیل عسگری چالشتری به عنوان سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری منصوب شد. 

انتهای پیام
captcha