رونمایی از 4 اذان فقه شافعی با صدای مؤذنین کردستانی + عکس
کد خبر: 4043750
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

رونمایی از 4 اذان فقه شافعی با صدای مؤذنین کردستانی + عکس

مراسم رونمایی از چهار اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه استانی کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از چهار اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه استانی کردستان، بعدازظهر چهارشنبه ٢۵ اسفندماه با ارتباط تصویری بین شورای عالی قرآن و صداوسیمای مرکز سنندج برگزار شد.

در این مراسم که سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورا، کریم دولتی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت و مهدی تیموری، مدیر تولید شورا، همچنین جعفر عبدالملکی، مدیرکل صداوسیمای کردستان، بنی عامریان، معاون سیمای مرکز، حسین پناهی، معاون صدا، حجت الاسلام درویشی، مشاور فرهنگی و ملکی، مدیر دفتر مرکز در آن حضور داشتند، از چهار اذان با صدای سیدعباس حسینی، فریدون رشیدی، فؤاد مولودی و وحید وکیلی رونمایی شد.

در این برنامه پس از تلاوت قرآن سیدعباس حسینی، میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن با تبریک این موفقیت قرآنی، از اهتمام مسئولان صداوسیمای کردستان و مؤذنینی که در این برنامه تولیدی مشارکت کرده بودند قدردانی کرد.

میرزاجانی گفت: این اذان‌ها در ماه‌های گذشته با کارشناسی علی قاسم‌آبادی در استودیوی صداوسیمای مرکز سنندج ضبط شد و پس از پشت سرگذاشتن فرایند نظارتی، چهار اذانی که امروز رونمایی می‌شود مجوز پخش از شبکه استانی را دریافت کرد.

وی افزود: در حال حاضر، ۵۵ اذان از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش می‌شود که ٣۵ اذان مجوز پخش از شبکه‌های سراسری و ٢٠ اذان (اعم از فقه جعفری و فقه شافعی) هم مجوز پخش از شبکه‌های استانی را داراست.

در ادامه جلسه، قائم مقام شورای عالی قرآن با مبارک شمردن تقارن رونمایی از این اذان‌ها با اعیاد شعبانیه و در آستانه بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار امیدواری کرد با ظرفیت قرآنی بسیار خوبی که در کردستان وجود دارد شاهد توسعه تولیدات قرائت و اذان از قاریان و موذنین این استان باشیم.

در بخش دیگری از جلسه، جعفر عبدالملکی، مدیرکل صداوسیمای کردستان گفت: فرهنگ کردستان با عرفان و معنویت عجین است.

وی با بیان این که سال‌هاست دشمنان درحال توطئه در این استان هستند افزود: ۵٨ شبکه ماهواره‌ای معاند روی کردستان متمرکز هستند تا بتوانند شکاف در صفوف به هم پیوسته مردم شریف شیعه و سنی این استان ایجاد کنند که بحمدالله تاکنون نقشه‌های شیطانی آنان با شکست مواجه شده است.

عبدالملکی گفت: پس از سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در سال ١٣٨٨ و موافقت ایشان با پخش دو اذان فقه جعفری و فقه شافعی از شبکه استانی، بحمدالله زمینه اتحاد بیشتر مردم عزیز این خطه فراهم شده است.

در ادامه این مراسم رونمایی، علی قاسم آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآن از اهتمام مسئولان صداوسیمای کردستان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد روند تولید اذان از سایر موذنان استان ادامه یابد.

حجت‌الاسلام درویشی، مشاور فرهنگی صداوسیمای مرکز کردستان هم طی سخنانی، تنوع پخش اذان‌ها را موجب جذب ذائقه‌های مختلف مردم دانست و از این که شورای عالی قرآن با قرار دادن نصاب فنی، شرایط پخش اذان‌های قوی را فراهم می‌کند تشکر کرد.

در پایان مراسم رونمایی، با اهدای لوح تقدیر و هدیه قرآنی از این چهار مؤذن قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha