اقبال آمریکا به مذاکرات نتیجه قدرت ایران است
کد خبر: 4043984
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

اقبال آمریکا به مذاکرات نتیجه قدرت ایران است

امام جمعه شهرکرد گفت: اقبال آمریکایی‌ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام و عجله برای آن، ناشی از ترس آن‌ها به دلیل قدرت ایران بود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ۲۷ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۱۰ سوره مبارکه ابراهیم، اظهار کرد: در آیات سوره ابراهیم توحید ربوبی مطرح است، به این معنا که همه امور تحت ربوبیت و تدبیر پروردگار صورت می‌گیرد و خداوند متعال پیامبران را برای بشر به عنوان رسولان خود قرار داده است.

امام جمعه شهرکرد ضمن تبریک ایام نیمه شعبان، افزود: میلاد مولودی که اعجازگونه متولد شد و به مجرد اینکه به دنیا آمد از چشم‌ها مخفی ماند، به این معناست که خداوند متعال این مولود با برکت را از چشم‌ها مخفی کرد تا این امام بزرگوار تحقق‌بخش اهداف تمام انبیا باشد.

وی ادامه داد: این مولود با برکت، پرچمی را روی کره زمین به اهتزاز در خواهد آورد که زمینه آن برای پیامبران فراهم نشد، از طرفی در بحث انتظار مسئله مهمی نهفته شده که باید به آن توجه و تمرکز صورت گیرد و آن سازندگی، اصلاح، حرکت به سمت جلو و تحرک است.

نکونام با بیان اینکه انتظار به معنای جهاد است، تصریح کرد: امام راحل(ره) در این مسیر حرکت و انقلاب اسلامی را ایجاد کرد، بنابراین انتظار به معنای مقابله با استکبار، ظالمان، شهادت‌طلبی و ایثارگری است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به نامگذاری امروز به نام روز جهانی مستضعفان، بیان کرد: مستضعفان عالم امید داشته باشند که روزی فراخواهد رسید که اثری از استکبار و ظالم نخواهد بود و تنها عدل محض بر روی زمین خواهد ماند، روزی می‌رسد که بشر مزه زندگی بر روی زمین را به خوبی می‌چشد.

وی با اشاره به نامگذاری این روز به نام روز سربازان گمنام، گفت: سربازان تلاشگر، ایثارگر، مخلص، کسانی که برای دفع فتنه در کشور تلاش می‌کنند و خود را به خطر می‌اندازند تا امنیت در جامعه حاکم باشد، ممکن است در عالم گمنام باشند اما اجر وافری را نزد خداوند متعال دارند.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ دو نیمه شعبان را داشتیم، تاکید کرد: از برکات این مناسبت شکل‌گیری دولتی توسط مردم است که به سمت آرمان‌های ظهور در حرکت است و ارزش‌های انقلاب بیش از گذشته در حال محقق شدن است، از طرفی باید میادین خدمت برای رفاه مردم گشوده شود، گرچه دولتمردان در عرصه حضور دارند و باید توقعات مردم با جدیت بیش‌تر برآورده شود.

وی در ادامه بیان کرد: در این سال برکاتی در عرصه خارجی نصیب کشور شد و آن ضعف آشکار استکبار و ناامیدی توسط هواداران او بود، اقبال آمریکایی‌ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام و عجله برای آن، ناشی از ترس آن‌ها به دلیل قدرت ایران است، گرچه آن‌ها می‌دانند ایران سال به سال مقتدرتر می‌شود که امروز نزدیک شدن به ایران را در برجام می‌بینند، به خیال خود می‌توانند جلوی اقدامات و رشد ایران در مسائل دفاعی را بگیرند.

نکونام تأکید کرد: خوشبختانه مذاکرات با تدبیر پیش می‌رود و میدان از دست دشمن گرفته شده و این وضعیت ادامه خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنایت عربستان، تصریح کرد: کشوری که تروریست از آن‌جا نشات می‌گیرد در یک روز ۸۱ نفر را گردن می‌زنند که نیمی از آن‌ها شیعیان بودند با اتهام اینکه حامیان تروریست هستند و آمریکا از این جنایت دفاع کرد، البته این جنایت بیانگر وحشی‌گری حاکمان عربستان است که به نام اسلام حکومت می‌کنند.

وی با اشاره به دستگیری خرابکاران فردو، گفت: این حمله سایبری که صورت گرفت نشان از ضعف رژیم صهیونیستی است، باید بدانند با ایران قوی مواجهند و هر چه جلوتر می‌رویم با عنایت مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت ایران از نظر دفاعی، موشکی و قدرتی، قوی‌تر می‌شویم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرا رسیدن نوروز باستانی، افزود: نوروز آیتی از آیات پروردگار است، در روایتی بیان شده از آداب این روز، روزه گرفتن، دعا و نمازخواندن است، باید در این ایام خداشناسی مدنظر افراد باشد، همچنین در روایتی از امام صادق(ع) بیان شده که در نوروز مهدی ما ظاهر می‌شود، بنابراین باید حجت حق و اهتزاز پرچم عدالت در این روز محقق شود.

وی بیان کرد: دهه آخر شعبان دهه نکوداشت مساجد بوده است که باید از لحاظ بهداشت، نظافت و بهره‌وری مورد توجه قرار گیرد.

نکونام به ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی اشاره کرد و گفت: وی مرجعی بزرگ همراه امام(ره)، مقام معظم رهبری و همراه انقلاب بود که انشالله خداوند متعال بر درجاتش بیفزاید.

انتهای پیام
captcha