جنگ اوکراین آینه تمام‌نمای سیاست‌های دوگانه استکبار جهانی است
کد خبر: 4044933
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

جنگ اوکراین آینه تمام‌نمای سیاست‌های دوگانه استکبار جهانی است

امام جمعه‌ اهل‌سنت ارومیه گفت: متاسفانه استکبار جهانی نسبت به جنگ و کشتار در کشورهای مختلف رفتارهای دوگانه‌ای داشته و برای جان انسان‌ها در کشورهای اروپایی و خاورمیانه تفاوت بسیاری قائل است.

مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، 5 فروردین در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار کرد: هم‌اکنون موضوع جنگ اوکراین و روسیه در صدر اخبار جهان قرار دارد و متاسفانه استکبار جهانی نسبت به جنگ و کشتار در کشورهای مختلف رفتارهای دوگانه‌ای داشته و برای جان انسان‌ها در کشورهای اروپایی و خاورمیانه تفاوت بسیاری قائل است.

وی افزود: برای مثال رفتارهای تبعیض‌آمیزی در کشورهای غربی در ارتباط با کشتار روزانه مردم بی‌دفاع و مظلوم در کشورهای منطقه از جمله یمن، سوریه و عراق قابل مشاهده بوده در حالی که متاسفانه هیچ‌گونه عکس‌العملی از ناحیه این کشورهای مستکبر دیده نمی‌شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه ادامه داد: اما زمانی که همین جنگ و کشتار در اوکراین صورت می‌گیرد بیش از پنج هزار انواع تحریم بر علیه روسیه اعمال می‌شود در حالی که در بمباران علیه ایران و افغانستان و سوریه هیچ کشوری علیه آمریکا و حتی در حد محکومیت نیز اقدام نکردند.

وی با اظهار تاسف از اینکه اهمیت جان انسان‌ها در رسانه‌های غربی و در نزد روئسای جمهور استکبار جهانی بسیار متفاوت است، تصریح کرد: به طوری که در زمان جنگ عراق و ایران از سلاح‌های شیمیایی استفاده شد در حالی که هیچ واکنش و تحریمی وجود نداشت و حتی در دخالت دادن سیاست و ورزش نیز این تبعیض وجود دارد و هم‌اکنون بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی، فعالیت‌های ورزشی روسیه را تعلیق کرده‌اند.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: این در حالی است که ورزشکاران کشورمان به دلیل رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تعلیق می‌شوند و این دوگانگی در حکومت‌های استکباری به وضوح قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha