استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در اشاعه فرهنگ نماز و قرآن
کد خبر: 4045960
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در اشاعه فرهنگ نماز و قرآن

مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: باید ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گسترش و اشاعه فرهنگ نماز و قرآن و عترت توجه کرد و وجود تشکل‌هایی همچون بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی در بطن آموزش و پرورش فرصت بی‌بدیل است که می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

غلامرضا علیلو رئیس اداره آموزش و پرورش خویگزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، غلام‌رضا نظرعلیلو، مدیر آموزش و پرورش خوی، 11 فروردین در جلسه با قرارگاه فرهنگی نماز جمعه اظهار کرد: دامنه مسائل فرهنگی به ویژه در آموزش و پرورش هیچ محدودیتی ندارد و این مهم دغدغه آموزش و پرورش و وظیفه ما است.

وی افزود: در آموزش و پرورش با طیف‌های جدید از دانش‌آموزان با سنین مختلف در هر  سال  مواجه هستیم و ارزش‌های دینی بخشی از زندگی ما محسوب می‎‌شود و در عرصه‌های مختلف به این موارد معتقد هستیم و باید در ترویج و توسعه آن به ویژه اقامه نماز در میان مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها تلاش کنیم.

علیلو بیان کرد: آموزش و پرورش درصدد پرورش و تربیت دانش‌آموزان مطابق با سند تحول بنیادین است تا جوانی مومن، متعهد، مسئولیت‌پذیر، شهروند خوب و باایمان تربیت کنیم و موجبات دسترسی به حیات طیبه را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: سخنان رهبری مبنی بر شبیخون فرهنگی بسیار مهم است و باید خود را در این زمینه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مسلح کرده و حرفی برای گفتن داشته باشیم و هویت ایرانی-اسلامی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش خوی تصریح کرد: بحث وحدت رویه در بین کارهای فرهنگی و تشکل‌های مختلف شهرستان اهمیت دارد و پرداختن بیش از پیش به جهاد تبیین از الزامات گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.

وی گفت: باید ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گسترش و اشاعه فرهنگ نماز و قرآن و عترت توجه کرد و وجود تشکل‌هایی همچون بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی در بطن آموزش و پرورش فرصت بی‌بدیل است که می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

 

 

انتهای پیام
captcha