تزریق بیش از ۸۳ درصد دُز اول واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4046951
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

تزریق بیش از ۸۳ درصد دُز اول واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۸۳.۳ درصد افراد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

علی‌ افشانی، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربیعلی‌ افشانی، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: درصد پیشرفت واکسیناسیون بالای ۵ سال در آذربایجان‌غربی بسیار قابل توجه است.

وی افزود: درصد افرادی که یک دز واکسن را دریافت کردند ۸۳.۳ درصد، ۷۳.۳ درصد دز دوم و ۳۲.۳ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا در استان را تزریق کردند.

افشانی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ دز واکسن در استان که با احتساب این تعداد کل واکسیناسیون به پنج میلیون و ۹۸۴ هزار و ۱۳۷ نفر رسید.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تعداد افرادی که دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند در آذربایجان‌غربی دو میلیون و ۶۳۴ هزار و ۹۷۴ نفر است و افرادی که دز دوم را دریافت کردند نیز به دو میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

افشانی بیان کرد: یک میلیون و ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر نیز از جامعه هدف و کادر بهداشت و درمان دز سوم را دریافت کردند که امیدوارم با تسریع در انجام واکسیناسیون شاهد ریشه‌کنی این بیماری شویم.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای مدارس و دانشگاه‌ها، نظارت‌های بهداشتی در مدارس بازگشایی شده انجام می‌شود منتهی مسئله مهمتر از نظارت بهداشتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی هست.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای کنترل بیماری کرونا همه مردم جامعه باید مشارکت داشته باشند افزود: مردم عزیز برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌های‌شان باید واکسیناسیون را انجام دهند و ۸۳ هزار و ۵۵۴ نفر نیز بستری‌شدگان بهبودیافته هستند.

انتهای پیام
captcha