معارفه رئیس دادگستری و دادستان جدید تکاب
کد خبر: 4047433
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

معارفه رئیس دادگستری و دادستان جدید تکاب

در مراسمی از تلاش‌های رحمان برخورداری، رئیس دادگستری سابق و ابراهیم بابا مرادی، دادستان سابق تکاب، تجلیل و بابا مرادی به عنوان رئیس دادگستری و مهدی تقی‌زاده به عنوان دادستان جدید تکاب معرفی شدند.

معارفه رئیس دادگستری و دادستان جدید تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل آذربایجان‌غربی 18 فروردین در آیین تکریم و معارفه رئیس و دادستان دادگستری تکاب اظهار کرد: فرا رسیدن بهار قرآن و تقارن آن با بهار طبیعت را تبریک عرض می‌کنم و خدمت در یک نظام ولایی فرصتی بوده که باید آن را مغتنم شمرد و قدردان آن بود و این قدردانی با خدمت و تلاش مضاعف امکان پذیر است.

عتباتی بیان کرد: تلاش در سنگر عدالت شرایط و ویژگی‌های خود را دارد چرا که مراجعین به دستگاه قضایی افراد ستم دیده هستند که به دادگستری به‌عنوان ملجا و پناهگاه مراجعه کردند.

وی افزود: صبوری، شکیبایی، آرامش و رعایت کرامت و حرمت مراجعین یکی از اصول دستگاه قضایی بوده که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اقدام به موقع در تشکیلات قضایی بسیار مهم است و باید فرصت شناس بود و در تصمیم‌گیری تاخیر نکرد چرا که تاخیر در احقاق حق ظلم است و باید مانع اطاله تحقیقات و رسیدگی‌ها شد.

وی ادامه داد: افزودن قاضی و شعبه تنها بخشی از مشکلات دستگاه قضایی را در تسریع در رسیدگی‌ها مرتفع خواهد کرد در حالی که باید به سمت اقدامات بنیادی حرکت و از ظرفیت روحانیت، ریش سفیدان، بزرگان قبایل، شوراهای حل‌اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش در  امر صلح و سازش و نهادینه کردن این فرهنگ استفاده کرد.

عتباتی گفت: نباید از برنامه‌های پیشگیرانه و بلکه بالاتر از آن پیش‌بینانه غافل شد و با بکار بردن این اقدامات موجب کاهش ورودی پرونده به محاکم شد تا دستگاه قضایی توان خود را برای رسیدگی به پرونده‌های مهم و برخورد با افرادی که با برنامه درصدد بر هم زدن امنیت روانی و ایجاد اخلال در جامعه هستند بگذارد.

وی یادآور شد: شهرستان تکاب یک شهر دارای فرهنگ و تاریخی و غنی از معادن همچون طلا است و همه مسئولین و نهادها باید دست به دست هم بدهند و با اتحاد و انسجام تلاش لازم را در جهت پیشرفت و ارتقاء منطقه بکار ببندند و به سمت جذب سرمایه چه در حوزه معادن و منابع و چه در حوزه نیروی انسانی حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود:همه باید تلاش کنند تا این شهر را به جایگاه تاریخی و فرهنگی خود برسانند، دستگاه قضایی نیز به نوبه خود با همه توان از اقداماتی که در راستای توسعه منطقه و استان باشد حمایت می‌کند البته در این خصوص باید تمامی موضوعات زیست محیطی رعایت شود.

عتباتی ادامه داد: از رئیس دادگستری و دادستان جدید تکاب می‌خواهم در خدمت به مردم منطقه کوشا باشند و تمامی برنامه‌های تحولی ابلاغی از مرکز را به نحو مطلوب اجرا کنند.

وی بیان کرد: در مراسمی از تلاش‌های رحمان برخورداری رئیس دادگستری سابق و دادستان سابق ابراهیم بابا مرادی دادستان سابق  تجلیل و بابا مرادی به عنوان رئیس دادگستری و مهدی تقی زاده به عنوان دادستان جدید تکاب معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha