روحانیون در عرصه‌ شهادت پیشگام هستنند
کد خبر: 4047674
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

روحانیون در عرصه‌ شهادت پیشگام هستنند

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به شهادت دو طلبه جهادگر در حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: انقلاب اسلامی با فرهنگ شهادت شکل گرفته و با خون شهیدان تداوم یافته است و روحانیون در همه عرصه‌ها از جمله شهادت پیشگام هستند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، ۱۹ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه برخی افراد در برابر انبیای الهی و حق موضع می‌گیرند، اظهار کرد: وقتی پیامبران الهی وحی را به گوش مردم می‌رساندند در برابر آن‌ها موضع می‌گرفتند و می‌گفتند چون شما همانند ما هستید، نمی‌توانید از سوی خداوند حامل وحی باشید، اما خداوند برای برخی از بندگان امتیازاتی را در نظر می‌گرفت و آن‌ها را به پیامبری مبعوث می‌کرد.

امام‌جمعه شهرکرد افزود: علت اصلی اینکه برخی از افراد در برابر حق ایستادگی می‌کنند، دنیامحوری و دنیاگرایی است، اینان نمی‌توانند آخرت، مرگ و میر، سؤال و جواب در قیامت را درک کنند، به همه چیز دنیاگونه نگاه می‌کنند و حقایق را درک نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اهل دنیا دارای ۱۸ ویژگی هستند، توضیح داد: اصلاح این ویژگی‌ها می‌تواند نوع نگاهمان را تغییر دهد، افرادی که اهل دنیا هستند، پرخور، پرخنده، پرخواب، کم طاقت بودن، پرتوقع، ناسپاس بودن، خودبین بودن، غضبناک، پرحرف، خودخواه، فرمان‌ناپذیر و بسیار شاد بوده و به همین از حقایق دور می‌مانند و نمی‌توانند اسرار جهان را بپذیرند، اگر فرد اهل دنیا باشد، نمی‌تواند به فکر آخرت باشد، در ماه مبارک رمضان در اعمال خود تجدید نظر و ضد ارزش‌ها را از خود دور کنیم.

نکونام ادامه داد: نباید به هیچ‌کس جز خدا دل ببندیم، زیرا اراده الهی بر تمامی مسائل دنیا ارجح است، باید نگاه توحیدی در امور را تقویت کنیم، نباید در عمل بت‌پرست باشیم و به غیر از خداوند دل ببندیم، در دعاهای ماه مبارک رمضان نگاه توحیدی در مؤمنان تقویت می‌شود، استقلال کشورمان را در نگاه خداوند دنبال کنیم.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه ۲۰ فروردین به‌ نام روز ملی انرژی هسته‌ای در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است، گفت: بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید شده است که علم مسئله اصلی در جامعه بوده و اگر کشوری با علم بیگانه باشد، وابسته می‌شود، علم به جامعه قوت می‌بخشد و دشمن درصدد است تا مانع شود این کشور در مسیر دانش‌بنیان حرکت کند.

وی ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد کشور ایران دارای پایه‌های علمی قوی در دانش هسته‌ای و علوم دانش‌بنیان داشته باشد و روی پای خود بایستد، نباید به تحریم دشمن و یاوه‌گویی‌های او توجه کنیم، کشور باید قوی شود، قوت کشور در سایه استقلال همه‌جانبه به‌ویژه مسائل علمی در حوزه هسته‌ای است.

نکونام با بیان اینکه در برجام برخی از کوتاه آمدن‌ها موجب عقب‌ماندگی در کشور شد، تصریح کرد: این وضعیت سبب خسارت علمی به کشور شد، مردم واقف هستند که باید در برابر دشمن ایستاد، کندی در توافق برجام به‌علت ایستادگی در برابر دشمنان است، آمریکا در برجام به‌دنبال زیاده‌خواهی بوده و باید ایستادگی کنیم.

امام‌جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره شهادت سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، یادآور شد: ۲۰ فروردین به‌همین مناسبت به نام آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، این شهید بزرگوار حقیقت انقلاب را درک کرد و با قلم خود دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به تصویر کشید، حقیقت انقلاب عاشورایی و مهدوی بودن است، هنرمندان باید با زبان هنر این حقیقت را بیان کنند.

وی بیان کرد: جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری است و از مسئولان و اهالی هنر انتظار دارند که حقیقت انقلاب را بیان کنند، انقلاب حقیقت دینی و اعتقادی دارد و باید برای جامعه ترسیم شود، جهاد تبیین جزو ضرورت‌ها است.

نکونام بیان کرد: ۲۱ فروردین‌ماه سالروز تأسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) برای حل مشکل مسکن است، امیدواریم در دولت سیزدهم مشکل مسکن حل شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به شهادت دو طلبه جهادگر در حرم مطهر امام رضا(ع)، تاکید کرد: این جهادگران مورد حمله تروریستی قرار گرفتند، انقلاب اسلامی با فرهنگ شهادت شکل گرفته و با خون شهیدان تداوم یافته است و انقلابیون این مسئله را درک می‌کنند، روحانیون در همه عرصه‌ها از جمله شهادت پیشگام هستنند، بسیاری غبطه خوردند که ای کاش به جای این دو طلبه جهادگر به فیض شهادت نائل می‌شدند.

وی در پایان گفت: این اقدامات کینه علیه گروه‌های تروریستی را چند برابر می‌کند اما گروه‌های جهادی با قوت به کار خود ادامه خواهند داد.  

انتهای پیام
captcha