اهداف دشمن از حادثه حرم رضوی وحدت‌شکنی است
کد خبر: 4047678
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

اهداف دشمن از حادثه حرم رضوی وحدت‌شکنی است

امام‌جمعه‌ خوی اهداف دشمن از حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) را وحدت‌شکنی در سطح جهان اسلام، انحراف افکار عمومی از فلسطین و قدس در سطح منطقه‌ای، به چالش کشیدن گفتمان مقاومت، در سطح همسایگان، ایجاد و تشدید کدورت بین دو کشور همسایه و برادر برشمرد.

 حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، 19 فروردین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: سی و هفتمین محفل انس با قرآن با حضور مقام معظم رهبری انجام شد که سنت حسنه‌ای که از سال ۱۳۶۴ شروع شده و ادامه دارد و به جرئت می‌توان گفت این محفل، بی‌نظیرترین جلسات قرآنی در جهان اسلام است، جلسه‌ای که عالی‌ترین مقام کشور، بیش از سه ساعت از فرصت خود را برای توجه به قرآن و ترویج فرهنگ قرآن قرار می‌دهند، درس آموزنده برای همه کسانی است که به گفتمان و مشی ایشان تعلق دارند.

وی افزود: از نگاه رهبر انقلاب «قرائت یک هنر قدسی است، قاریان قرآن از برترین و والاترین هنرمندان هستند و قرائت قرآن، کلید ورود به وادی انس با قرآن و جذب به معارف انسان‌ساز آن است» بنابراین باید جدی گرفته شود و در سراسر کشور به آن اهتمام ورزیده شود بنابراین برنامه‌هایی نظیر جمع‌خوانی مصلی و رونق دادن به این نوع جلسات از جمله سفارشات مقام معظم رهبری است و آن بزرگوار در توصیه به قاریان قرآن فرمودند:« باید جوری تلاوت کنید که منِ مستمع، متذکر شوم، و به یاد خدا، قیامت و عوالم بالا بیفتم»، مهندسی تلاوت یعنی به‌گونه‌ای با انتخاب لحن مناسب تلاوت کنید که در شنونده اثرگذار باشد و او را به تبعیت از کلام خدا وادارد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در اهمیت انس با قرآن فرمودند:« یکی از نام‌های مبارک قرآن ذکر است، ذکر یعنی یاد؛ قرآن یادآورنده است اگر یاد رفت، غفلت حاصل خواهد شد و در قرآن مکرر نسبت به این غفلت پرهیز و زنهار داده شده و هر چه شما با قرآن بیشتر انس پیدا کنید، ذکر بیشتر خواهد شد و وقتی قرآن می‌خوانیم، خدا دارد با ما حرف می‌زند و با این چشم به تلاوت قرآن نگاه کنیم باید تلاوت را تکرار کرد؛ باید قرآن را از اول تا آخر خواند و دین پیغمبر دین ابدی است، معجزه‌ او هم بایب ابدی باشد و عالی‌ترین مفاهیم مربوط به زندگی انسان را قرآن می‌تواند به ما معرفی کند».

وی ادامه داد: حضرت آقا با تاکید بر اهمیت نقش مساجد در این زمینه، افزودند:« جلسات قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآن باید مسجد محور باشد و مساجد باید فعالیت‌های قرآنی خود را به اشتراک بگذارند و تبدیل به بزرگترین شبکه قرآنی کشور شوند و کرسی‌های تلاوت، کلاس‌های قرائت و حفظ و کرسی‌های تفسیر در مساجد باید رونق بگیرد».

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: دانش‌بنیان‌ها در کشاورزی و توجه به شعار سال در بخش کشاورزی اهمیت ویژه دارد ولی در این بخش از عرصه دانش‌بنیان عقب مانده و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم در حالی که کشاورزی یک علم است که حوزه‌های مختلفی از جمله خاک‌شناسی، گیاه پزشکی، سموم کشاورزی و آبیاری را در بر می‌گیرد و ما در کشورمان توان علمی لازم در همه این حوزه‌ها را داریم و می‌توانیم کمیت، کیفیت و بهره‌وری کشاورزی را ارتقا دهیم.

وی گفت: برای دانش‌بنیان شدن کشاورزی اقدامات زیر لازم است؛ رسیدن دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین موجود در کشور به‌دست کشاورزان و مسئولان باید خود را موظف بدانند مشکلات کشاورزان را به‌دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارجاع دهند تا برای حل آن‌ها راهکار علمی ارائه شود.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی عنوان کرد: در این راه نیازهایی وجود دارد؛ تامین بودجه برای انجام تحقیقات علمی و اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و پرهیز از تعجیل؛ چرا که ما در کشاورزی با موجودات زنده‌ای مانند گیاه، دام و شیلات سر و کار داریم و نباید منتظر نتایج سریع و فوری بود.

وی یادآور شد: حادثه دلخراش روز سه‌شنبه ۱۶فروردین در حرم رضوی دل و جان‌های امت اسلامی را جریحه‌دار کرد و این حادثه پس از بمب‌گذاری در کنار ضریح مقدس امام رئوف در سال ۷۱، دومین حادثه در حریم قدس رضوی است که در این قضیه فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) دو تن از آن‌ها را به شهادت رساند و یک روحانی دیگر را زخمی کرد که تا اکنون بستری و تحت درمان است.

امام‌جمعه‌خوی اضافه کرد: درباره علل و عوامل این ماجرای تلخ چند نکته زیر قابل توجه است؛ اجرای این عملیات زبونانه آن هم در مشهد الرضا (ع) و در داخل محوطه حریم رضوی، حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب دارد و در سطح کلان و راهبردی- هدف قرار دادن « وحدت امت اسلامی» است که آرمان بزرگ انقلاب اسلامی و اسلام عزیز به‌شمار می‌رود.

وی افزود: آنچه از تحرکات اخیر عوامل استکباری در این گونه جریانات مشخص می‌شود این است که سخت‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق برای صهیونیسم جهانی اتحاد امت اسلامی است بنابراین در صدد هستند با شعله‌ورسازی جنگ‌ها و فتنه‌های مذهبی، از راه هتک حرمت مقدسات و شکستن قداست اماکن مقدسه؛ مسلمانان را رودروی هم قرار دهند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اظهارکرد: در سطح جهان اسلام- مسئله فلسطین و قدس شریف، مسئله اصلی و اولی جهان اسلام است و ماه رمضان و نزدیک شدن روز قدس از یک سو و ضربات سنگینی که صهیونیست‌ها در این ایام متحمل شده‌اند، آن‌ها را به‌شدت عصبانی کرده و طبیعی است درصدد انتقام‌جویی برآیند.

وی ادامه داد: اهداف دشمن از اینگونه حوادث را می‌توان در سطح کلان؛ وحدت‌شکنی در سطح جهان اسلام؛ انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین و قدس در سطح منطقه‌ای؛ به چالش کشیدن گفتمان مقاومت، در سطح همسایگان؛ ایجاد و تشدید کدورت بین دو کشور همسایه و برادر، نام برد که با قداست‌شکنی، آشوب‌گری، فضاسازی رسانه‌ای، درصدد ضریب دادن به اهداف خود هستند.

امام‌جمعه‌خوی گفت: خوشا به حال شهید اصلانی و شهید دارایی که جزو روحانی‌های جهادی بودند و دعای هر روزشان شهید شدن بود و خدای متعال چه خوب دعایشان را مستجاب کرد در ماه رمضان،با زبان روزه در حرم مولایمان امام رضا (ع) به فیض شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام
captcha