خون‌ طلبه‌های شهید ایستادگی و مقاومت ملت ایران را بیشتر می‌کند
کد خبر: 4047760
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

خون‌ طلبه‌های شهید ایستادگی و مقاومت ملت ایران را بیشتر می‌کند

امام‌جمعه ملایر گفت: دشمن فکر می‌کند با به شهادت رساندن طلبه‌ها می‌تواند کار خود را به پیش ببرد و مردم ما می‌ترسند در حالی که حرکت‌های کورکورانه هیچ‌گاه مؤثر نبوده و خداوند بر این خون‌های شهدا اثر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر شب گذشته، 19 فروردین‌ماه در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) که در مسجد شهید مطهری ملایر برگزار شد، با استناد به فرمایش امام راحل که فرمود «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود»، اظهار کرد: دشمن و تکفیری‌ها از همان ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال این بوده‌اند که چهره روحانیت را در چشم مردم و جامعه منفور نشان دهند و تبلیغات سویی را علیه روحانیت داشته‌اند، تا جایی که روحانی انقلابی و جهادی پیرو خط امام و رهبری را که در مناطق حاشیه شهر به مردم خدمت می‌کند هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز روحانیت در کنار سایر اقشار جامعه با مشکلات اقتصادی مردم کاملاً آشنا بوده و در کنار مردم است، حتی این قشر در مقایسه با عامه مردم در سطح پایین‌تری زندگی کرده و خودشان نیز با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند و علم خدمت را به دوش می‌کشند تا یک مرهمی بر زخم‌های اقتصادی کشور باشند.

برقراری تصریح کرد: شهادت یک اتفاق و یک تصادف نیست بلکه یک انتخاب است و خداوند متعال اهل شهادت را خود برمی‌گزیند. خداوند نتیجه یک عمر تلاش خالصانه، بی‌منت و گمنامی را ذخیره می‌کند و در یک جا مزد این انسان‌های وارسته را می‌دهد که در حرم رضوی با زبان روزه به چنین مقامی برساند و خوشا به حال کسانی که در چنین راهی به شهادت می‌رسند.

امام‌جمعه ملایر به حرکت‌های شهادت‌طلبانه و مجاهدانه جوانان فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این حق مسلم جوانان فلسطینی است، همواره خون مظلوم می‌جوشد، خداوند متعال یار و یاور مظلومان و خون‌های مظلوم است و همین خون‌هاست که پیکره جهان اسلام را تقویت می‌کند.

برقراری تصریح کرد: ما از این شهادت‌ها و مرگ‌ها با افتخار استقبال می‌کنیم، چراکه شهدای ما در راه آرمان‌ها و ارزش‌های خود فدا می‌شوند، از ابتدای اسلام تا به امروز همواره روحانیت پیش قراول شهادت بوده و فقط سه هزار و 500 شهید روحانی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است، روحانیت و فقها فعل را با دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند. از زمان شیخ فضل‌الله نوری این راه با شهادت علما و روحانیونی چون شهید مدرس، شهید نواب صفوی و شهید مطهری و... ادامه داشته و تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: روحانیون و علمای ما در این مسیر برای بقای اسلام و مسلمانان برای تداوم نهضت اسلامی تلاش کرده و همواره خاری در چشم دشمنان بوده و برای دشمن فرقی نمی‌کند علمای ما از کدام مذهب باشند، همانطور که می‌بینیم در طول تاریخ بسیاری از شخصیت‌های اهل سنت نیز مورد هجوم دشمنان قرار گرفته‌اند و این به خاطر این است که علمای ما علم اسلام جهادی را به دوش می‌کشند.

برقراری تصریح کرد: دشمن فکر می‌کند با این حرکت می‌تواند کار خود را به پیش ببرد و کارهایش اثر دارد و مردم ما می‌ترسند در حالی که حرکت‌های کورکورانه هیچ‌گاه مؤثر نبوده و خداوند بر این خون‌های شهدا است که اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: کسانی که در راه خدا می‌جنگند خداوند اعمالشان را از بین نمی‌برد و این قطره قطره خون شهید در کالبد این ملت می‌جوشد و نمونه آن شهید شهریاری بود که وقتی به شهادت رسید جوانان بسیاری رشته تحصیلی خود را فیزیک هسته‌ای انتخاب کردند تا به دشمنان بگویند که شهید شهریاری‌های زیادی به عمل خواهد آمد.

برقراری با اشاره به آیات قرآن کریم که فرموده مؤمنان و کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند خداوند مشتری جانشان است و در واقع این عهدی دو طرفه از سوی مجاهدان و خداوند است، تصریح کرد: شهادت از آن کسانی است که جان و مال خود را در راه خدا بدهند.

وی هدف دشمن را از این حرکات فتنه‌انگیزی در صف مستحکم مسلمانان و ایجاد فتنه و جنگ داخلی برشمرد و تصریح کرد: این‌ها می‌خواهند کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازند و باید مراقب حرکات این شیاطین که در رأس آن شیطان بزرگ آمریکا است باشیم.

برقراری حملات آل سعود به یمن و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر فرد بی‌گناه را از نقشه‌‌های شیطانی آمریکا دانست و گفت: آمریکا با فروش تسلیحات نظامی خود به عربستان آن هم با هزینه‌ای گزاف فقط به دنبال منافع خود بوده و ما به آل سعود می‌گوییم دیگر وقت آن رسیده که بیدار شود و به آغوش اسلام برگردد و آیا این برایش تجربه نشده که از ناحیه آمریکا هیچ سودی به آن‌ها نمی‌رسد.

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه امروز وهایت مهره آمریکا و جهان استکبار است و بحمدالله نقشه آن‌ها نقش بر آب شد و بدانند که حرکت جهادی در اقصی نقاط کشور ادامه دارد، اضافه کرد: این خون‌های مطهر شهدا باعث می‌شود که مسلمانان در اقصی نقاط دنیا بیدار شوند و بدانند که دشمن با اصل اسلام و شیعه و سنی مخالف است.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای جهادی بسیار زیاد است و ما در کشور چندین هزار نیروی جهادی داریم که تعداد زیادی از آن‌ها را علما و روحانیون تشکیل می‌دهند، یادآور شد: این افراد بی‌منت و جهادی به مردم خدمت می‌کنند و امروز دیدیم که چقدر و پای این حرکت‌های جهادی خون مطهر شهدا ریخته شد و از این به بعد بر کمیت و کیفیت حرکت‌های جهادی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha