فضای مجازی؛ از عوامل مخرب فرهنگ کتاب و کتابخوانی
کد خبر: 4048007
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
مدیرکل ارشاد کردستان بیان کرد:

فضای مجازی؛ از عوامل مخرب فرهنگ کتاب و کتابخوانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان توجه به مقوله کتاب و کتابخانه را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در معرض تهدید است و یکی از مهم‌ترین عوامل مخرب در این زمینه فضای مجازی است.

دیدار مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عبومی

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های فرهنگی عاملی اثرگذار در ارتقای سرانه مطالعه و تروج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داسنت و افزود: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و اجرای برنامه‌های کاربردی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، افتخاری بسیار حائز اهمیت برای استان کردستان است لذا باید فرصت پیش‌آمده به منظور معرفی بیشتر استان و ارتقای سرانه مطالعه نهایت استفاده را کرد.

وی توجه به مقوله کتاب و کتابخانه را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در معرض تهدید است و یکی از مهم ترین عوامل مخرب در این زمینه فضای مجازی است.

دریایی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادهای فرهنگی و اثرگذار در استان دارای اشتراکات بسیاری هستند و می‌توانند با تعامل بیشتر، بیش از پیش به جامعه خدمت کنند.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در ادامه این دیدار با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، کردستان یک استان فرهنگی است، گفت: همکاری و هماهنگی دستگاه های فرهنگی، امری مهم و اساسی است که باید بیش از پیش به آن توجه صورت گیرد.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه فرهنگ آمادگی دارد به منظور تحقق توسعه فرهنگی استان از تمام ظرفیت ‌های موجود استفاده کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یادآور شد: با توجه به انتخاب شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب، وظیفه فعالان بخش فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی بیشتر شده و اجرای برنامه‌های متنوع با مشارکت گسترده و حداکثری مردم امری ضروری است.

انتهای پیام
captcha