روحیه‌ جوانان سال‌های دفاع مقدس در جامعه احیا شود
کد خبر: 4050296
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

روحیه‌ جوانان سال‌های دفاع مقدس در جامعه احیا شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هجمه و شبیخون فرهنگی جوانان را تهدید می‌کند گفت: باید همان روحیه‌ای که در جوانان ما در سال‌های دفاع مقدس بود در جوانان احیا شود.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی 28 فروردین در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی و قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ما باید گام‌های اساسی برای عمل به آرمان و اهداف شهدا و انقلاب اسلامی برداریم و انسان باید برای رسیدن به اهداف خود گام‌های عملی بردارد.

وی افزود: خواستن گام اول و معرفت، شناخت و جهاد تبیین گام دوم است و در جامعه کنونی که هجمه و شبیخون فرهنگی جوانان را تهدید می‌کند باید همان روحیه‌ای که در جوانان ما در سال‌های دفاع مقدس بود در جوانان احیا شود که یکی از راه‌های آن آشنا کردن این نسل جوان با اهداف و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، باورهای مجاهدانه و ایثارگری است.

جنگی بیان کرد: یکی از تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب، پرورش و تربیت نسل متعصب دینی و غیور  است که آموزش و پرورش در این راستا نقش اساسی در رشد فرهنگ و روحیه شهادت‌طلبانه و ایثارگرانه دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد به اینکه هجمه فرهنگی، اعتقادی و رسانه‌ای دشمنان را می‌توان با جهاد تبیین پاسخ داد و امروز تنها با سلاح تبلیغ و تبیین می‌توان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان این نظام و انقلاب قرار بگیریم و جهاد تبیین باید اولویت نخست مدیران باشد و مسئولان باید با کار و تلاش مجاهدانه در مسیر انقلاب و تحقق آرمان‌های آن گام بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان نظام و انقلاب به دنبال تغییر عقاید و افکار ملت ایران هستند بنابراین از اهداف مهم قرارگاه گام دوم انقلاب و آموزش و پرورش آشنا کردن جوانان با اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب است.

دبیر قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب یک تشکیلات گفتمان‌ساز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و تربیت جوانان و نیروهای هم‌تراز انقلاب اسلامی و استفاده دولت از این نیروهای انقلابی و متخصص در بدنه دولت از اهدافش محسوب می‌شود.

محمد حسینی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب هفت گام اساسی وجود دارد که اقتصاد، سبک‌ زندگی، علم، پژوهش، سیاست خارجه و موارد دیگر از جمله موضوعات آن هستند.

 

 

انتهای پیام
captcha